Budgetkonto.. er det mig der er galt på den???

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91080
    AnonymForfatter

    Hej.
    Når man starter en budgetkonto, er det så “normalt" at den skal starte i plus? Altså, jeg mener jo at man ligger de samlede udgifter sammen for et år, og deler med 12, og det er så det beløb man indsætter hver md. Når året er gået og man skal starte forfra, er kontoen gået “op". Der vil så være mdr. med minus og mdr. plus, i årets løb. Eller er jeg galt på den?? Skal man indsætte et støre beløb ved opstart, til at dække for underskuds mdr.?

    Det er ikke min første budgetkonto, og jeg har prøvet begge dele i tidens løb. Men nu er det fordi jeg har haft en “lille" diskussion, med min bankdame om det.

    Mvh..

    #155264
    AnonymForfatter

    Du må ikke på noget tidspunkt trække mere på din konto end der er dækning for.

    Hvis du ikke har en kassekredit tilknyttet kontoen, skal kontoen hele tiden have en positiv saldo, ellers er din budgetkonto overtrukket.

    Mange vælger at få en kassekredit på 10-30.000 tilknyttet budgetkontoen, så kontoens saldo kan være negativ i perioder, men det er ikke omkostningsfrit at trække på kassekreditten. De fleste budgetkontoer har en rente på 8-12%, mens man kun får 0,125% for sit indestående på kontoen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.