Andelsboliglån + Forbedringer

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91069
    AnonymForfatter

    Hej Bank-Pro’s

    Jeg er igang med at kigge på andelsboliger, og har i den forbindelse været i min bank Nordea, hvor jeg er blevet forhåndsgodkendt til et lån på 751000.

    Jeg har fundet en lejlighed, som ifølge salgsopstillingen udgør 1 mil af andelsforeningen, men sælges til 750000. Lejligheden trænger til noget renovering, så mit spørgsmål er: Hvis jeg f.eks. afgiver et bud og får lejligheden til, lad os sige 680000. Vil det så være muligt for mig at låne de resterende op til 751000 til forbedringer?

    Jeg har fundet et lignende indlæg herinde, men der var der tale om køb af hus, så ved ikke om det samme gælder for andelsboliger.

    Venlig hilsen

    Ben

    #155086
    AnonymForfatter

    Det skulle man da tro…..banken har jo sagt god for et lån på 750.000 – og hvis du kan forbedre lejligheden inden for dette beløb – så er det godt for alle.
    Tal med din bank om disse ting – inden du køber.

    #155092
    testForfatter

    Mon virkelig at man kan få en 100% finansiering i dagens marked? Det tror jeg ikke

    #155098
    AnonymForfatter

    Andelsboligprioritet med variabel rente – se:

    Alm. Brand – op til 100%
    EIK Bank – op til 95% (dog ikke til forbedringer)

    #155100
    AnonymForfatter

    OBS: Der må være noget galt med siden p.t. – jeg skriver altså ikke så dårligt…..

    #155118
    AnonymForfatter

    Andelsboligen er ikke mere værd end det købere ønsker at give for den. Så dit tilbud, vil formentlig være andelsboligens værdi. Derudover er det forskelligt, hvor meget man må låne op som andelsboliglån fra bank til bank (som regel maks. 80-105% belåning).

    Bankerne går som regel heller ikke ind og vurderer hvad en ombygning ville være værd, fordi andelsboligernes pris ikke alene fastsættes af udbud og efterspørgsel som ejerboliger.

    I disse tider er en del banker begyndt at vurdere andelsboligerne selv, fordi mange andelsboligforeninger med valuarvurderingerne er overvurderede. Så selv om der står 1 mio. i papirerne fra foreningen, så husk at den reelle værdi er den, som en køber vil give.

    Dette betyder dog ikke, at du ikke kan låne penge til forbedringer. Du skal formentlig bare låne pengene som forbrugslån til en højere rente.

    #155124
    AnonymForfatter

    Mange tak for svarene!

    Jeg kan i hvert fald belåne boligen 100%. De 80% i kreditselskab og de resterende 20% som banklån. Der er lidt modstridende informationer, men jeg vil helst undgå forbrugslån, for ikke at betale til to lån.

    Jeg skal ud og kigge på lejligheden i dag, men jeg må lige vente til mandag, før jeg kan få talt med min bank.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.