Udenlands ov erførelse

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91042
    AnonymForfatter

    Jeg søger en mulighed for billig overførelse af penge til Sverige.

    #154804
    testForfatter

    den biligst måde er nok at bruge en af de banker som tilbyder dette via net bank. f.eks. danske bank. du skal bare ha modtagers iban nr og så som sagt adgang til en net bank der tilbyder overførsel til udlandet. Nogle banke gør det uden gebyr kun med et tillæg på kursen men nu har eik bank også indført gebyr på det så jeg tror faktisk at danske bank pt. er de billigste.

    har du ikke net bank eller vil du ikke bruge det er det ente i banke og betale dem for at gøre det (ofte flere hundre kroner) ellers finds der vist også et system via post huset jeg kan bare ikke lige husk hvad det heder. der er meget brugt af internet svindelere der ikke vil bruge kredit kort men heller ha at folk sender kontanter, men billigt er det ikke

    #154818
    HalliHalloForfatter

    Test skrev:
    Nogle banke gør det uden gebyr kun med et tillæg på kursen men nu har eik bank også indført gebyr på det så jeg tror faktisk at danske bank pt. er de billigste.

    Det er da noget nyt hvis DanskeBank skulle være blandt de billigste, prøv at spørge BoSol engang.

    Nordea tager vist kun 15 kr. for en EU-overførsel, og Danske tager vist hele 33% mere.

    Så Danske Bank er desværre meget dyr – bestemt ikke billig, det har de aldrig været.

    #154822
    testForfatter

    hej halo
    Personlig bruger jeg heller ikke dansk bank ret meget da jeg også i mange år har syntes de var for dyre. på de seneste er der så kommet en hel del undersøgelser der viser at de er knap så dyre og faktisk er konkurrence dygtige på pris.

    nu opfattede jeg så også spørgsmålet mere gennerelt ind “hvem har det laveste gebyr for overførsler med netbank til udlandet" og svarede vel i grunden bare på at overførsler med netbank til udlandet gennerelt set er den billigst måde at sende penge til udlandet på.

    hvis vi skal svare på hvilken net bank der er den billigst skal vi også kende beløbet da der er forskellige kurs tillæg og måder at beregne det på. Ud over det vil jeg ikke gøre mig klog på hvilken net bank der er den billigst.

    #154832
    AnonymForfatter

    Nu kender jeg ikke prisen for at overføre penge til Sverige fra Danske Bank, men i Nordea koster overførslen via Netbank et gebyr på 30 kr. plus 100 kr. til dækning af bankens omkostninger ved at håndtere overførslen. Og det synes jeg er urimelig dyrt.

    Den billigste måde at flytte penge til Sverige er, når modtageren har en dansk konto i Nordea eller Danske Bank, for i Sverige kan man uden gebyrer hæve op til 3.000 svenske kroner på den danske konto. Men det hjælper selvfølgelig ikke meget, hvis der skal flyttes et stort beløb.

    #154838
    HalliHalloForfatter

    Jeg beklager Tove:

    Af Nordeas prisliste fremgår det altså at en EU-betaling via deres Netbank koster 15 kr, og ved bestilling i en af deres filialer koster det 30 kr.

    De omtalte 100 kr. gælder kun, hvis man overfører til andre end til EU-EØS-Lande, og du påtager dig at dække modtageres evt. omkostninger i dennes bank. Oftest koster dette imidlertid intet, hvorfor banken blot stikker fortjensten i lommen.

    I svenske banker ved jeg, at det hverken koster at modtage penge fra andre EU-Lande, ligesom det er gratis for dem at overføre penge til andre EU-Lande.

    #154844
    madsvForfatter

    Hvis det er større beløb så skal man vel også kigge på kursen. Det kan godt være at den ene bank tager et lidt højere gebyr, men hvis kursen så er noget lavere, så kan det jo være at den “dyre" bank faktisk bliver den billigste.

    #154848
    AnonymForfatter

    Nu vil jeg ikke forsøge at gøre mig klog på Nordeas priser – sidst jeg forsøgte at overføre penge til Sverige var i slutningen af 2009. Men kravet til EU betaling til 15 kr. er at pengene overføres i Euro og det gør man jo typisk ikke til Sverige, for så skal modtageren betale for at få konverteret til svenske kroner. Det er ikke rigtigt, at de 100 kr. kun opkræves ved andet end EU/EØS lande – de 100 kr. opkræves, hvis man vælger at dække alle omkostninger for beløbsmodtageren. Det er standard ved overførsel til Sverige, og derfor er det gratis at modtage penge overført fra Danmark i Sverige.
    I 2009 kostede det i Nordea også 30 kr. at modtage penge fra Sverige i svenske kroner og tilsvarende for at modtage beløb i Euro.

    #154882
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved kan man via Nordea overføre til Sverige helt gratis, hvis det er ens egen konto i Sverige.

    Det koster ikke 30 + 100 kr, for en standardoverførsel.

    #154932
    AnonymForfatter

    Nu er det godt nok 4 år siden jeg boede i Sverige MEN..

    Jeg skiftede til SEB Bank og havde den både i Danmark og Sverige. Det var gratis a overfører penge og det tog én bankdag..

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.