ratepension og kapitalpension.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #91023
    AnonymForfatter

    jeg er 59 år,skal til et bankmøde omkring ovenstående. min ratepension skal først udbetales fra jeg er 65 år og 10 år frem, jeg er til lav risiko og tænker på obligationer, men jeg er sikker på banken vil foreslå nogle fra deres investeringsforening, men omkostningmæssigt – vil det så ikke være billigere at finde en obligation med en5 årig løbetid,som ikke er en investeringsafdeling?
    Kapitalpension skal først udbetales ved det 75 år – ligeledes her lav risiko tænker også på obligationer udenfor investeringsforening – er der nogen der har et godt bud på hvad der vil være det rigtige for de 2 nævnte pensioner?

    #154514
    AnonymForfatter

    Den mest sikre obligation at investere i med en horisont på 5 år må være en 2% Skibskredit obligation med udløb i 2015. Kursen er 94,55, og det giver en årlig rente på ca. 2,1% samt kursgevinst på godt 5 kurspoint ved indfrielse til kurs 100 i 2015. Sikkerhed giver som regel en beskeden forrentning.
    Til kapitalpensionen, hvor tidshorisonten er omkring 15 år, skal man nok arbejde lidt mere for at få en lav risiko, ved at købe obligationer med kort løbetid og geninvestere i korte obligationer, når de første udløber. Gider man ikke at holde øje med depotet hele tiden, så vælg en investeringsforening. Min foretrukne er LD invest, som er blandt de billigste. Man kan få et par gode råd med på vejen her: http://www.ldinvest.dk/Pensionsopsparing/Opsparingsmodel.aspx

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.