modtag et højt beløb

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90994
    AnonymForfatter

    Hej,

    er der et problem i at få overført f.eks. 1 million til sin bankkonto fra en anden dansk konto i danske kr? Vil banken kræve at få at vide hvor de kommer fra? Vil skat stille sprøgsmål?

    #154134
    AnonymForfatter

    Du kalder dig selv Bandana og spørger indirekte om man kan overføre en mill. uden, at nogen finder ud af det. Kan du næsten få det til at lyde mere lyssky?

    Alle alarmklokkerne ringer i banken i henhold til hvidvaskloven, hvis modtagerens engagement i banken står i misforhold til pengeoverførslen. Det er ikke skat, som man skal bekymre sig om i første omgang, det er politiet, herunder SØK, som behandler særlig økonomisk kriminalitet i Danmark.

    #154152
    AnonymForfatter

    Når det er 1 mio stiller banken normalt ingen spørgsmål. Hvis det f.eks er mere end 2 mio i en af de banker jeg har (FIH) kan jeg ikke bare overføre mere end 2 mio

    Men den med skat…. tjah, hvad er du ude på?

    Men jo hvis du pludselig får så stort beløb ind på din konto, vil skat nok lige kigge en ekstra bank. Der kunne jo være en gave-afgift, arve-afgift, hvidvask whatever

    #154156
    AnonymForfatter

    Hej,

    og tak for svaret. Det var netop gaveafgiften jeg tænkte på. Der er ikke noget skummelt i det, jeg var interesseret i beløbsgrænserne for gaveafgift og dem har jeg nu fundet. Desuden om man selv skulle angive beløbene til skat eller om banken anmelder beløbene.

    #154180
    AnonymForfatter

    Bare fordi man maksimalt kan overføre et givent beløb, betyder det ikke, at banken ikke vurderer overførslen. Både når kunder modtager og sender store beløb, kigges overførslerne igennem, så vidt jeg ved.
    Omkring skat har pengeinstituttet vel kun pligt til at oplyse indestående per 31/12 og ved forespørgsel fra skat efter nogle nye regler. Men jeg er ikke sikker på, at pengeinstitutter generelt indsender uregelsmæssigheder til skat!?

    #154194
    AnonymForfatter

    Du skal selv indberette det, og er beløbsgrænsen ikke på ca. 58.000 kr pr forældre og ca 18.000 kr ved svigerbørn pr. år.
    Du skal udfylde en blanket som du skal aflevere til skat, sammen med pengene

    #154212
    AnonymForfatter

    Sidst jeg overførte 3,5 mil til min kones konto spurgte banken ikke om noget ..

    #154288
    AnonymForfatter

    Nej banken vil ikke spørge dig om noget. Kontakten går direkte til SKAT, du får intet at vide fra bankens side.

    I tilfældet med overførsel mellem ægtefæller vil det kun i meget sjældne situationer (hvis nogen overhoved!!) have skattemæssige konsekvenser.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.