Udløb af bankpakke 1 – alle medlemmer omfattet af den afløsende 750K garanti?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • ahkForfatter
    Indlæg
  • #90987
    ahkForfatter

    Hej forum
    Når bankpakke 1 udløber og garantien for indlån herefter falder til kun at dække op til 750.000 kr., vil alle nuværende medlemmer af bankpakke 1 så automatisk være omfattet af den nye garanti?

    Baggrunden for mit spørgsmål er, at jeg netop har kørt en forespørgsel via mybanker.biz, og heraf fremgår det at Aarhus Lokalbank giver 3,4% på 400.000 med 1 års binding. Det kunne jeg godt fristes af, men kan jeg nu være sikker på at Aarhus Lokalbank vil være omfattet af 750.000-kroners garantien for indlån når bankpakke 1 udløber?

    Liste over medlemmer af det private beredskab: http://www.finansraadet.dk/tal–fakta/det-private-beredskab/medlemmer.aspx

    Mvh
    AHK

    #154032
    AnonymForfatter

    Århus Lokalbank er omfattet af indskydergarantiordningen, lige som alle andre danske banker. Indskydergarantien blev pr 30.6.2009 hævet til 100.000 euro (altså lige knap 750.000).

    Det er dog rigtigt, at ikke alle danske banker deltager i bankpakke 1, og derfor ikke er omfattet af den ubegrænsede statsgaranti, som er gældende i perioden 1. oktober 2008 – 1. oktober 2010. Omkring 10 banker ud af landets 125 banker stod udenfor. PenSam Bank er så vidt jeg husker en af dem der står udenfor BP1.

    #154038
    ahkForfatter

    Tak for svaret, GP. Af dit svar kan jeg se at jeg har blandet tingene sammen. Idet jeg kun forholder mig til det fremtidige scenario hvor blot 750K er dækket, skulle der jo ikke være nogen problemer i forhold til Aarhus Lokalbank (eller noget andet pengeinstitut). Super!
    Mvh
    AHK

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.