Lån til bolig – hvilken bank

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90982
    AnonymForfatter

    Jeg har ledt efter en større bolig – og har forelsket mig i et rækkehus.
    Jeg har derfor bedt min bank kigge på salgsopstillingen, da jeg syntes det så fornuftigt ud. På grund af mit studielån, havde jeg bedt om et afdragsfrit flekslån indtil jeg var færdig med at betale studielånet ud – og derefter ville jeg have frirum til at betale af på mit huslån.

    Problemet er, at banken skal regne med udgiften til lånet uden afdragsfrihed, og derfor bliver mit rådighedsbeløb for lille – men mit aktuelle rådighedsbeløb (altså med afdragsfrihed) lever fint op til deres krav.

    Har jeg nogle muligheder for overhovedet at låne de penge? Kan I anbefale nogen bank, som vil tage udgangspunkt i min aktuelle situation – i stedet for at lægge et budget på fremtidige udgifter, men med nuværende rådighedsbeløb.

    Ditte

    #153956
    NultopskatForfatter

    Sorry Ditte, Din bank gør som reglen foreskriver, du er førstegangskøber og banken skal derfor tage udgagspunkt i, at du kan betale den sikre faste rente. DU kan godt lede, men du finder ikke en bank, der laver en beregning baseret på flekslån..uagtet at du sikkert kan få lov at financiere boligen med flekslån.

    Det er også bedst for dig, tænk når renten stiger og du ikke har plads i dit rådighedsbeløb, til at betale den højere rente, så vil du klage over dårlig rådgivning..

    Held & lykke med søgningen efter et billigere hus.

    #153958
    AnonymForfatter

    Men er det kun førstegangskøber?
    Jeg kan godt forstå banken skal drive forretning, men syntes det er lidt firkantet (måske er jeg bare naiv :o)) – om et par år er jeg færdig med studielån, og har ihvertfald 2000 mere til at betale af med – de har ikke taget børnebidrag med i beregningen, da jeg ikke får det pt, men det vil jeg også få i fremtiden.
    Ydermere har jeg 100.000 i udbetaling, da jeg har en lejlighed som giver lidt overskud ved salg.
    Men ja, faktum er at jeg ihvertfald ikke i år kan klare afdrag på lånet – så er vist bare stavnsbundet i min to-værelses indtil jeg er færdig med mit studielån.

    #153998
    NultopskatForfatter

    Det er kun ved førstegangskøbere at bankerne er så firkantede, da du har noget overskud med fra tidligere og jo så ikke er helt grøn forandrer sagen sig, nu burde det være muligt at finde mindre firkantede banker..så må du bare spørge nogle flere banker

    #154006
    AnonymForfatter

    Tak for svar :o)
    Vil forhøre mig andre steder så, men hvis det på forhånd var en håbløs mission, så var det ikke ulejligheden værd.

    #154010
    AnonymForfatter

    Handelsbanken tilbyder nu en boligpriotitet til knap 2% i rente (rentetilpasning hvert kvartal).

    Vel nok markedets bedste produkt pt. (også bedre end flekslån, der kommer over 2% incl. bidrag).

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.