Andelslån eller kontant?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90962
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg overvejer at købe en andelslejlighed i KBH til 1/2 mio. kr med MEGET billig husleje, med loft på salgspris nemlig 600.000, derfor vil jeg nok sælge den om 2 år og købe hus omkring KBH.

    Det skal nævnes jeg har et eksisterende afdragsfrit realkreditlån på 900.000 + 130.000 boliglån hos BRF (Hus i Jyllland, som også skal sælges om 2 år.
    Jeg kan ikke låne i huset, da BRF ikke låner til andelslejl. Så overvejer Nykredit.

    Mit spørgsmål omhandler, hvor vidt det kan betale sig at lægge så meget kontant som muligt eller låne så meget som muligt pga rentefradraget. (Jeg er i topskatteklassen)
    De eksisterende lån jeg har er lavere end andelsboliglån.
    Tak på forhånd.

    #153696
    thsvForfatter

    Med så kort tidshorisont er et bedre at leje sin bolig, fremfor at sidde med 2 ejendomme, der så skal sælges til den tid.

    #153698
    AnonymForfatter

    Boliginvesteringer bør være langsigtede, ellers risikerer du at komme i klemme og du bliver ikke bedre stillet med 2 boliger, som måske er svære at komme af med og hvor du skal betale min. 50tkr. per ejendom til ejendomsmægler ved salg igen. Derudover får du kun 33% fradrag for renter, og i stedet ca. 52% på op til 100.000 kr., som indsættes på en ratepension.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.