Bestemmelser i pantebrev?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90958
    AnonymForfatter

    Hvad betyder følgende helt konkret:

    Pantebrevet respekterer optagelse af realkreditlån, også til forhøjet rente og forlænget løbetid (max. 30 år), dog ikke indeksregulerede og stående lån samt lån med afdagsfrihed mod at nettoprovenuet i det omfang, det ikke anvendes til hel eller delvis indfrielse af foranstående forfaldne eller uforfaldne lån, afdrages ekstraordinært på dette pantebrev. Ved opgørelse af nettoprovenuet kan udover udgifter til indfrielse af foranstående lån (excl. renter) medtages omkostninger til stempel, tinglysning, eventuelle andre udgifter til det offentlige, gebyr til pengeinstitut samt gebyr til rykningspåtegning på såvel foranstående, efterstående som nærværende pantebrev, omkostninger til realkreditinstitut, dog ikke differencerente. Endvidere respekteres omprioriteringssalær til medvirkende ejendomsmægler eller advokat.

    Rente af ekstraordinære afdrag. Ved betaling af ekstraordinære afdrag betales rente af afdraget til betalingsdagen.

    Jeg har realkreditlån plus et pantebrev – realkreditlånet kommer før dette pantebrev.

    Betyder dette, at jeg ikke kan lave om i mit realkreditlån?
    Jeg har fastforrentet nu, men hvad hvis jeg ønsker at lave om til afdragsfrihed kan jeg så ikke det, når realkreditlånet er foranstillet dette? Eller betyder det blot at skulle min ejendom stige så meget at jeg kunne låne OG få penge ud af, at jeg så skulle betale pantebrevet ud?

    #153652
    AnonymForfatter

    Hej
    Det betyder at du godt kan omlægge dit lån til andre renter, dvs både op og ned. Du kan ikke få afdragsfrihed på dit realkreditlån. Får du et provenue ved omlægningen skal pengene gå til indfrielse af pantebrevet.
    Som jeg ser det er din eneste mulighed at få realkreditlånet stort nok til indfrielse af pantebrevet eller evt. gå i banken og få et boliglån med et ejerpantebrev.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.