Ratepension ædes op af adm. omkostninger

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90956
    AnonymForfatter

    Jeg har en ratepension på ca. 300.000 kr., som står til fast forrentning. Der indbetales ikke på den længere (et levn fra en tidligere firmapension). Renterne ædes op af adm. omkostningerne – godt og vel. Jeg skal tidligst bruge den om 10 – 15 år. Hvad er det bedste alternativ til fast forrentning, hvis den skal vokse bare en lille smule de næste 10 – 15 år. Jeg er meget lidt risikovillig. Mvh Per Christensen

    #153662
    AnonymForfatter

    Find ud af om ratepensionen overhovedet kan flyttes og hvad det koster. Hvis det ikke kan lade sig gøre eller det er for dyrt, må du høre pensionsselskabet, om der er andre investeringsmuligheder.
    Hvis den kan flyttes, så overvej at flytte den til din nuværende arbejdsmarkedspension. Så undgår du at omkostningerne æder alle dine renter. Husk at der kan være tilknyttet forsikringer til ratepensionen (livsforsikring, tab af erhvervsevne osv.), som du måske ikke bør opsige.
    Hvad der giver bedst forrentning er jo ikke til at sige. Kig på nettet og gå efter lave omkostninger og god rating af pensionsselskabernes investeringer.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.