Er sammelægning af lån muligt?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90954
    AnonymForfatter

    Jeg står med en lidt længere lånehistorie.
    Jeg har haft et hus ganske kortvarigt for nogle år siden og har efter dette to lån i Nordea på henholdsvis 150.000 kr og 50.000 kr, yderligere skylder jeg 55.000 kr hos AL.

    Jeg afdrager henholdsvis 2200 kr, 800 kr og 1700 kr på de tre lån.

    Vil nogen som helst bank være villigt til at sammenlægge de tre lån uden sikkerhed (jeg har ikke længere hus e.l.) og vil det kunne betale sig?

    #153628
    thsvForfatter

    Hvad er rentesatsen på de 3 lån?

    Og det er nok ydelsen du opgiver, ikke sandt?

    Ved 12% i rente (gæt, kan være 10%), er lånene afdraget på 10, 8 og 3½ år.
    4.700 kr om måneden er en høj ydelse, men renten er jo nok omkring de 3.700, så der kun afdrages 1.000 kr på lånene lige nu.

    Tag en snak med Nordea, om de vil sammenlægge lånene, eller alternativt give en bedre rente. Ideen må være, at afdrage det dyreste lån (i rentesats) først, fremfor at stifte mere gæld ved en lånesammenlægning, der koster nye gebyrer.

    Renten ved et samlet lån på 260.000 kr bør være 8% hos Nordea:
    http://www.nordea.dk/Privat/Lån+og+kredit/Forbrugslån/Priser+og+renter/833442.html

    Så gå ned og forhandl renten på dine Nordea-lån, og nævn det andet lån i AL, og at du meget gerne vil have opstillet en handlingsplan for at blive gældsfri, så du kan komme videre med dit liv.

    #153666
    AnonymForfatter

    Vil nogen som helst bank være villigt til at sammenlægge de tre lån uden sikkerhed (jeg har ikke længere hus e.l.) og vil det kunne betale sig?
    De færreste pengeinstitutter, hvis overhovedet nogle, vil samle dine forbrugslån på i alt 255.000 uden sikkerhed. Jeg tror heller ikke finansieringsselskaberne ville gå med til det. Nordea som du skylder 200.000, synes garanteret, at det er rigeligt. Nordea vil sikkert gerne slå deres 2 lån sammen for dig imod et gebyr for ændringen, men det giver dig nok hverken lavere rente eller en lavere ydelse.
    Hvis du ønsker en lavere ydelse, er det nok lettest at få forlænget løbetiden på lånet i AL-Bank, fordi løbetiden er den korteste der.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.