Dankort spærret???

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • spickyForfatter
    Indlæg
  • #90936
    spickyForfatter

    Et hurtigt ? Er det normalt at hvis ens Visa dankort er spærret, så kan man stadig overføre penge fra det til et andet kort man har i samme bank?

    #153338
    PrasmusForfatter

    Måske misforstår jeg spørgsmålet…. men det er dit kort som spærres, ikke kontoen hvor kortet er tilknyttet.

    #153340
    spickyForfatter

    Mit andet kort er ikke spærret,men Dankortet er. Derfor giver det jo ikke nogen mening at spærre mit kort,da jeg bare kan overføre penge til det kort, der IKKE er spærret.Det er jo det der undrer mig.

    #153342
    MichaelForfatter

    Jooo…

    Det giver da mening så langt, at hverken du eller andre kan overtrække kontoen

    #153344
    MichaelForfatter

    Sorry – overså at du havde 2 kort. Er der mistanke om fremmed misbrug af det kort der er spærret eller hvad handler det om?

    #153346
    spickyForfatter

    Hehe, jeg tror ikke i forstår hvad jeg mener.

    Jeg starter forfra:

    1. Mit alm Dankort/Visa er spærret efter nogle vilde udgifter jeg havde. Det er en aftale med banken. Det vil sige hvis jeg vil ha en froksotpizza. No way Jose, den går ikke. Jeg har så et visa electron jeg bruger ifm andre udgifter og indkøb. Det er IKKE spærret. Nu har jeg så været inde på netbank og overføre penge fra mit VISA DANKORT til visa electron. Det foregik uden problemer. Og det er det jeg ikke forstår. Det betyder jo ikke alverden alligevel. En spærring er vel netop til så man ikke skal misbruge sit kort. Det gør jeg nu heller ik,men bare sådan generelt.

    Fes den ind nu 🙂

    #153348
    MichaelForfatter

    Visa Electron kan ikke overtrækkes, så det er svaret på dit spørgsmål. Det er præcis det samme som kontanter principielt

    #153350
    spickyForfatter

    Nu er det mig der vrøvler. Det er et alm Dankort jeg har.

    #153366
    PrasmusForfatter

    Hej igen

    Som jeg siger, det er kortet som spærres, ikke din konto. Kortet spærres f.eks. også hvis du i en butik taster din pinkode forkert ind 3 gange, og ved VISA hvis der er mistanke om misbrug eller hackning af en større betalings database. I sådanne tilfælde ville det jo ikke være smart at spærre kontoen, for det er ikke kontoen der kan misbruges, det er kortet (hvis en anden har fået fat i dit kort eller taget en kopi af kortet).

    Det var måske ikke den “løsning" du havde håbet på / regnet med, når I har aftalt at kortet spærres hvis det går for lystigt for sig, men i praktisk er det det som sker. Om der kan laves aftaler omkring om kontoen også spærres ved jeg ikke, men det er ikke noget jeg hørt brugt – andet end ved dødsfald hvor det er normalt at man blot oplyser cpr-nummer på afdøde og så spærre de alle kundens konti, depoter etc.

    #153416
    AnonymForfatter

    Men du kan vel ikke overføre mere på end hvad der står på kontoen????

    #153418
    thsvForfatter

    Tag det forfra en gang til!

    1) Konto med Visakort, der er spærret?

    2) anden konto med alm. dankort?

    Hænger det sådan sammen, eller …???

    Man kan jo ikke overføre penge til et dankort, blot til den konto, der er bag ved kortet.

    #153428
    spickyForfatter

    Præcis!

    Jeg mener bare det er hul i hovedet at spærre et kontokort, når man stadigvæk kan føre penge fra det over på et andet kort og så bruge pengene den vej. Det er da i al fald en sikker vej til økonomisk uføre for mange, hvis det er normal praksis.

    Og jo, jeg kan sagtens overføre penge selvom pengene pt ikke er på mit kort og kontoen så ville være i minus. Det er den selvfølgelig ikke 🙂

    #153432
    NicklausForfatter

    Der er to muligheder:

    1. Du har haft et vildt forbrug og overtrukket din konto en del. Banken spærrer kortet og du kan ikke overføre penge fra den før den kommer i plus. Når den er i plus har du ikke længere et overtræk, og banken tillader dig derfor at bruge dine penge.

    2. Du har haft et vildt forbrug, og banken lukker kortet fordi de tror det bliver misbrugt. Du har stadig adgang til at overføre penge, da det er kortet der misbruges, og ikke kontoen.

    Ingen af disse situationer giver anledning til at lukke dit andet kort. Hvis du misligeholder den anden konto, lukker de jo også for kortet dér.

    #153456
    spickyForfatter

    Ingen af de 2 muligheder er rigtige 🙂

    #153480
    thsvForfatter

    Kan du ikke bare fortælle, hvad den rette sammenhæng er, i så fald!

    Du lyver i mindst et de 2 sidste indlæg!

    Kunne du ikke svare ordentligt på mine spørgsmål, istedet for det “præcis".

    Det betyder jo netop, at Visa-kortet og du kunne overføre penge til en anden konto, hvor du har Dankort. måske, for jeg tror ikke, at du selv læser, hvad du skriver!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 16 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.