Beregn renteudgifter

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90908
    AnonymForfatter

    Hej, Jeg vil hører om der er nogen herinde, som kan hjælpe mig med at beregne renteudgifterne på vores priotetslån samt privatlån til banken. Jeg kan oplyse at der bliver afdraget 39.600 på privatlånet og 70.000 kr. på priotetslånet.
    Håber der er nogen som kan hjælpe, så jeg kan få sat de rigtige til ind i vores forskudsopgørelse.

    #153102
    HalliHalloForfatter

    Nanna Larsen: Jeg syntes du burde spørge nede i banken, ud fra adragene er der vist ingen i det ganske land, der kan hjælpe dig.

    I øvrigt er jo bare at tale hovedstolene på lånene og gange med den aftalte rentesats, og så træk renterne af adragene fra. Er meget enkelt, og det tror jeg godt du kan finde ud af eller?

    #153104
    AnonymForfatter

    Det hjalp mig videre med beregningen – tak for hjælpen

    VH. Nanna

    #153108
    thsvForfatter

    Hvad er restgælden og rentesatsen?

    Der er nok tale om helårlige ydelser, og betaling hvert kvartal.

    Men som skrevet, til brug for forskudsopgørelse:

    Restgæld gange rentesats er en glimrende indikator, f.eks.:

    Prioritetslån: 1.900.000 * 3% = 57.000 kr
    Privatlån: 500.000 * 6% = 30.000 kr

    #153110
    thsvForfatter

    NB. Husk, at der på realkreditlån osse betales adm.bidrag, typisk omkring 0,5% ved 80% belåning.

    Eks. 5% obl. lån på 1,2 mill. = 5,5% * 1.200.000 = 66.000 i renteudgift.

    Det minimale afdrag i årets løb har ingen betydning, da Skat får de rigtige fra bank eller kreditforening.

    Hvis lånet er nyoptaget, skal du selvfølgelig bruge et mindre tal, f.eks. 10/12 af den beregnede rente ved optagelse d. 1/3.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.