om den falske PBS mail ?

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90906
    AnonymForfatter

    Findes der ikke et system der kan gøre brugerne opmærksom på om en mail er ægte eller falsk ?

    http://www.sn.dk/artikel/48936:Sjaelland–Saadan-ser-den-falske-PBS-email-ud

    Jeg tænker på den vedhæftede fil, hvis pg. sendte den til offentlige myndigheder og udgive sig for en privatmand og myndigheden åbner den og alle myndighedens “hemmelige" data herunder borgers personlige data bliver tilgængelig for pg.

    #153050
    testForfatter

    det er desvære alf for let at lave en mail der ser ud som den kommer fra en bank, pbs eller anden offentligmyndighed. Derfor komme de ægte meddelelser også næste altid via eboks. Jeg har undre mig over dem man modtager på sin digitale signatur når den er udløbet. Måske måske ikke var den mail ægte men jeg fortrak nu at gå ind på signatur hjemme siden og bare genbestille.

    #153052
    AnonymForfatter

    Der findes forskellige systemer i forskellige postprogrammer, som kan indstilles til at vurdere indkomne mails på baggrund af opdaterede filtre. Hvis den pågældende falske PBS-mail f.eks. er oprettet i filteret, vil man blive advaret om at mailen muligvis er svindel. Det offentlige har sikkert som private virksomheder strikse IT-forholdsregler som gør at potentielt skadelige filtyper sættes i karantæne, således at modtageren ikke kan åbne den og eksekvere koden i filen. Derudover vil installerede antivirus-programmer, såfremt de er opdateret, også kunne træde ind, hvis man uforvarende kommer til at åbne en sådan vedhæftet fil.

    Det bedste er dog oplysning, som i de pågældende artikler, og at man bruger sin sunde fornuft. “Fejl 40" er stadig den mest udbredte trussel mod IT-sikkerheden.

    #153054
    testForfatter

    ps en mail kan være digital signeret.

    nu har jeg så lige læst mailen den er tydeligvis falsk. hvordan skulle PBS kunne validere person date ved at modtage information fra ****.hotmail.com

    jeg kan godt forstå synspunktet med desvære kan man ikke sikre sig mod folks dumhed og ja dem der hopper på sådan en mail de er dumme.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.