Er det nu også klogt….?

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90902
    AnonymForfatter

    Hejsa alle..

    Vi er i den situation at vi har solgt vores sommerhus med et “kæmpe" tab.

    Alm. Brand Bank som havde pant i sommerhuset er den der står sidst i køen og er dem der “lider" tabet, men vi har skrevet under på at vi vil dække et evt tab ind med en afdragsordning.
    Nu sender de så nogle dokumenter vi skal skrive under på og blandt andet at de må tage pant i vore hus for 650.000,-
    Nu er der så bare det at det hele ikke er endeligt opgjort endnu, men da de ikke ville kunne frigive det pant de har i sommerhuset ser de gerne at vi skriver under og vi derved lader dem have det pant i vores hus.De ville så senere når det hele var opgjort regulere pantet.

    Men er det nu klogt bare at sætte sin underskrift på det dokument. Jeg mener vi skriver under på at de rask væk kan tage pant i huset (og egentlig også at de kan tage vores penge)velvidende at vi ikke ved hvor stort tabet vil blive….
    Er et sådan pantebrev ikke gældende når det er skrevet under ???

    Hvad gør vi. Nogen der har et pat velmenende råd…..?

    Pølsen

    PS. fri os fra de dumme bemærkninger om uansvarlighed og lignende der kan komme ind imellem 🙂

    #153036
    AnonymForfatter

    Når I har solgt jeres sommerhus – skal al gæld/pant aflyses inden overtagelsen.
    Da I ikke kan indfri gælden i sommerhuset – må I stille sikkerhed til Alm. Brand i form af pant i jeres hus.
    Hvis I ikke har en aftale med Alm. Brand – så kan huset ikke sælges gældfrit.
    Altså er I – “i lommen" på Alm. Brand – og banken bestemmer desværre.

    #153038
    AnonymForfatter

    Tak for svaret.

    Jamen vi har lavet en aftale om at vi til enhver tid vil betale det tab der er.

    Men som jeg ser det er det måske ikke skide smart at skrive under på et pantebrev i vores hus når vi ikke ved hvad den endelig gæld/tab vil blive…

    Jeg vil til enhver tid betale enhver sit…Jeg er sgu ikke ude på at snyde nogen, men har det sådan lidt skidt når jeg ikke ved hvad tabet er…

    Giver det mening ???

    Pølsen

    #153040
    AnonymForfatter

    Pantet i jeres hus skal naturligvis lyde på et beløb – som I kan godkende.
    Det nødvendige lån til indløsning af jeres restgæld i sommerhuset – skal naturligvis opgøres inden I stiller sikkerhed.
    Det er også nødvendigt, at I kender vilkårene for det nye lån i jeres hus, idet man har hørt, at banken senere strammer vilkårene – for at komme ud af lånet.
    Så kan I risikere, at miste huset – såfremt I ikke kan flytte lånet til en anden bank senere.

    #153042
    AnonymForfatter

    Jeg vil lige tilføje, at det er min erfaring som kunde i Alm. Brand, at banken er ansvarlig og seriøs – så jeg tror ikke, at banken svigter jer i denne situation.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.