Har der aldrig været sager mod Danske Bank ved ankenævet?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #90896
    HalliHalloForfatter

    Jeg kunne godt tænke mig at vide om nogen ved om DanskeBank har haft sager ved Ankenævnet, som er gået dem imod?

    Jeg er bare nysgerrig, og ved ikke om det er nogen man kan finde på nettet.

    Hjælp udbedes. Tak

    #152930
    AnonymForfatter

    Du kan gå ind på http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk/Da/Forside.aspx

    Hvis du kigger under statistik kan du se, at det er de færreste forbrugere, som rent faktisk får medhold.

    Under søg i afgørelser kan du søge på Danske Bank. Det er faktisk ikke så underligt, hvis du ikke kan finde særlig mange sager, hvor der gives medhold. På forhånd vurderer bankerne jo om de har lavet en reel fejl, vurderer i hvilken grad sagen kan skade deres image, hvis kunden går til pressen osv. Og ofte indgås der også forlig inden klagen er færdigbehandlet.

    #152936
    HalliHalloForfatter

    Tak for det, så vil jeg ved lejlighed kikke og snage lidt i ankesagerne.

    Men der findes ikke nogen egentlig opgørelse eller liste over samtlige banker med angivelse af antal klager, og hvor man så kan se hvor mange der får medhold.

    #152938
    AnonymForfatter

    Det er vel også ligegyldigt. Hvis du mener at du har en sag, så kør den.

    #152940
    HalliHalloForfatter

    Ja rigtigt, i princippet er det ligegyldigt.

    Men nu ved jeg at Ankenævnet for Forsikring vist laver sådan statistik, så måske det kunne være at Pengeinstitutankenævnet gjorde ligeså.

    P.t. har jeg ikke noget at klage over, og hvis jeg havde gav jeg nok ikke klage, medmindre jeg anså nogen som en enorm stor uretfærdighed.

    Livet skal leves her og nu og ikke bruges på at føre lange klagesager, man i sidste ende måske taber.

    #152946
    AnonymForfatter

    Hvorfor vil du så se statistikken? Keder du dig? 🙂 I no understand. 🙂

    #152952
    HalliHalloForfatter

    Nej, jeg har aldrig i mit liv kedet mig, ønsker blot at være godt underrettet og velinformeret.

    Og da emnet interessrer mig kan man aldrig få for megen viden, men i bund og grund er det da ligegyldigt, men har som sagt ikke noget med kedsommhed at gøre.

    #152984
    AnonymForfatter

    HalliHallo

    Du kan ikke bruge statistikken til noget. Den viser kun hvor mange sager der føres og ikke hvor mange der afgøres ved forlig.

    Men for at finde en gammel sag som GP f.eks. finder om Ambk, og forsøge at gøre den aktuel, bør du nok kunne bruge det til.

    #153012
    AnonymForfatter

    Ja .. om end ikke andet end så kan Mybanker jo bruge dette indlæg til grundlag for
    at banne dig for en periode.

    Det er jo tydeligt at det eneste dig og GP forsøger er at svine hinanden til i et ellers
    dejligt debatforum.

    #153016
    AnonymForfatter

    Alle banker har haft sager i ankenævnet – men i forhold til markedsandel har Danske Bank kun ganske få.

    Hvorimod Alm. Brand Bank og Jyske Bank har over middel.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.