Budget, gæld, RKI – Vil gerne have lidt hjælp.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90891
    AnonymForfatter

    Hej alle. Jeg er ny herinde.

    Jeg har desværre det sidste stykke tid været ret uheldig.. jeg blev først syg også mistede jeg mit job og havde også noget firma der gik ned.

    Men det er også ligegyldigt nu, jeg er kommet i job igen og vil gerne betale alt min gæld tilbage. Jeg har aldrig før været så langt ude som jeg er nu, så vil virkelig gerne have lidt hjælp, jeg har forsøgt at ligge et budget så jeg kan blive gældsfri.

    Er kommet både i RKI og været i retten, men nu må det være nok, har fået job og vil bare ud af det.

    Lidt indblik i min økonomi:

    Udbetalt efter skat: 28139

    Gældpost1: 139.982,38 (Denne gæld er privat gæld uden rente, men skal afdrage 3000/md)
    Gældpost2: 40.366,70 (17,49% rente hos inkasso firma)
    Gældpost3: 28.107,47 (19,50% rente hos inkasso firma)

    Jeg har 3000 mere jeg kan afdrage med. Resten går til mit boliglån, så kan desværre ikke afdrage med mere end 6000 om måneden lige nu. Mit rådighedsbeløb er 5000 kroner efter alt er betalt, så tror ikke jeg kan afdrage mere på lån.

    Mit spørgsmål går på, tror i der er mulighed for at få rentestop på de to “små" lån? Hvis ikke, hvordan afvikler jeg dem så smartest? Ved at betale 1500 på begge? Eller betale det ene helt ud, også starte med det andet?

    Hvordan vil i anbefale jeg griber det an, når jeg ringer til dem imorgen eller på fredag?

    #152848
    AnonymForfatter

    Jeg synes det er utroligt, at alle folk “overfalder" emner der hedder “Quick lån", “RKI-LÅN" etc.

    Men når folk så kommer med nogen seriøst, er der ikke en eneste der kan hjælpe … 🙁 ØV!

    #152852
    thsvForfatter

    Afdrag det dyreste lån først, altså maksimalt afdrag på nr. 3, mens gældspost blot forrentes.

    Eller meddel begge, at de kan få 1.500 kr hver om måneden, så er nr. 3 betalt på knapt 2 år, mens nr. 2 er betalt om 34 måneder.

    Undersøg evt. muligheden for et lån på de 70.000 i din bank, hvor du fremlægger din plan med budget for at komme udaf RKI.

    #152854
    NicklausForfatter

    Enig med ovenstående, det er sandsynligvis de 2 bedste muligheder.

    Betal altid det dyreste lån først.

    Saml evt. lån 2+3 hos en bank (og dermed lavere rente) hvis det kan lade sig gøre. Vis dem et realistisk budget, der illustrerer at du kan afdrage lånet over en fornuftig tidsramme.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.