Ny bank med Visakort

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90889
    AnonymForfatter

    EIK bank er ved at gå på røven..?
    Jeg vil gerne tage et skridt forud hvis det skulle ske.
    Jeg har dog store krav:
    *Så lidt gebyrer som muligt
    *Gratis VISA kort
    *Gratis hævning i automater
    *Gratis eller billigt overførsler til udlandet (EUROland)
    Forslag?

    #152808
    thsvForfatter

    Lyder som om du skal være kunde i Eik bank med de krav! 😉

    #152816
    AnonymForfatter

    Læs ovenstående – jeg er EIK Bank kunde…!

    #152822
    J LarsenForfatter

    Hvis du så også lige nævner gratis depot, så er alle fordelene ved Eik bank vist nævnt, og på de punkter, er Eik bank stadig den bedste og billigste.

    #152832
    testForfatter

    * valutahævning i EIK bank er dyrt. Dels giver de en dårligere kurs og dels har de lige hævet gebyret.
    * hævning i pengeautomater. Hvad skal man med det? Du kan hæve gratis i f.eks. danskebanks egne automater eller i netto.
    * få gebyre? jeg betaler ikke gebyr for noget som helst og nu har jeg en bank hvor jeg kan hente valuta billigere ind i eik bank efter at de indførte gebyr på visa hævninger.
    * gratis visa kort. Ja det da meget normalt det har næste alle.

    #152840
    AnonymForfatter

    * Jeg bruger ikke valutahævning (jeg bor i Jylland – EIK bank ligger i København)
    * Jeg bruger hævning i forskellige automater (så jeg skal noget med det)
    * Jeg ved ikke hvilke gebyrer du henviser til. Fra April koster overførsler til udlandet kr. 20

    #152842
    HalliHalloForfatter

    Test, hvordan kan du nu hente billigere valuta end du kunne i EIK-Bank med dit VISA-Kort?

    Hvis du henter din penge ved kassen i din nye bank, hvad jeg formoder du mener, så er kursen da vist den samme som ved hævning på et VISA-Kort, hvis måske ikke lidt dyrere….Så jeg er ikke helt med….

    #152888
    testForfatter

    andels kassen. nul gebyre fuld service

    #152896
    thsvForfatter

    Det kan jeg altså godt læse!!! 🙁

    Kan du ikke se smiley’en???

    #152902
    testForfatter

    ps jeg spare ca. 15 kroner pr 2000 kroner jeg henter som euro. Eik bank er slet ikke så fed længere når man både nu skal betale for at overføre til udlandet og for at hæve med sit visa. i andels kassen har jeg også gratis visa.

    hvis det at hæve i kontant automater gratis betød noget for mig ville jeg nok vælge danske bank eller nordea. de har automater ret mange steder. eller brug netto

    eik bank er i mega krise

    #152914
    AnonymForfatter

    Den eneste gode nyhed, hvis man kan kalde den det, er at Amagerbanken formentlig ligge endnu længere nede i skidtet end Eik Bank gør.

    Lad os sige det lige ud, Eik Bank er hårdt presset.

    Foreløbig forventet resultat for 2009 er et underskud på 310-320 mio. Den forventede solvensprocent ligger, trods at Eik Bank har fået del i Bankpakke 2, kun på 11,6%.

    Dette er formentlig uhyggelig tæt på Eik Banks individuelle solvenskrav.

    Til orientering skal en bank skaffe ny kapital eller overdrage nøglerne til Finansiel Stabilitet, hvis banken ikke kan opfylde sit individuelle solvensbehov.

    #152920
    HalliHalloForfatter

    Test, du lyder nøjagtig som BoSol, men forklar mig endnu engang hvordan du sparer 15 kr. pr. 2000 kr. du henter nede i din lille Andelskasse.

    Mybankers potentielle kunder må jo tro at det er uintelligente personer der sidder og “chatter" med hinanden, og aldrig griber ind hvis noget ser mistænkeligt ud.

    Får du det til en bedre kurs end du gør det i andre banker eller hvad?

    Nu nærmer ferien sig og jeg vil meget vide hvordan du får din valuta til en favørpris?

    Og er det billigere end hvis du går i DanskeBank og får din Valuta ved kassen.

    #152942
    HalliHalloForfatter

    Nu tror jeg tiøren er faldet Test: Du mener med garanti, at når du går ned i andelskassen og bestiller for 2000 kr. Euro, så får du eller ville i går have fået 264,29 Euro i hånden. (Kontantkursen g.d. 756,73).

    Havde du havde hævet for 2000 kr. på dit VisaKort i EuroZonen, så ville 2000 kr. – gebyr 30 kr. til en kurs på 751,73 have givet dig 262,08 Euro.

    Alt i alt en besparelse på 2,21 Euro eller 16,50 kr., altså mere end du kommer frem til eller hvad?

    Dette regnestykke har vel ikke noget med EIK-Bank at gøre som sådan , men gælder vel også for en NordeaFordelskunde eller en Danske Bank 24/7-kunde og alle andre banker og sparekasser, der tilbyder gebyrfri hævning ved kassen?

    #152944
    AnonymForfatter

    Danske Bank opfylder de krav du har, med deres 24/7-koncept.

    Det er ikke gratis at hæve i andre bankers automater (fordi det faktisk koster banken, hver gang en kunde gør det), men Danske Bank har SÅ mange automater alle steder i landet.

    #152950
    HalliHalloForfatter

    Mange og mange automater, hvis du bor i Vestjylland, så skal du vist kører meget langt for at støde på en.

    Nu er det slet ikke sikkert at spørgeren kan blive 24/7-kunde. Det er vist kun et fåtal, der kan blive det.

    I øvrigt skal man vel ikke gå i så små sko, at man vælger en bank ud fra om man kan hæve gebyrfrit i alle automater. Som en virkelig tilfreds Eik-Kunde forstår jeg ikke at de tilbyder dette ubegrænset. Jeg vil forslå at man indførte en grænse på 2-3 gebyrfri hævninger pr. måned, så der ikke er nogle få der ødelægger det gode tilbud.

    Det så man med bankens tilbud om at Visahævninger var gratis i udlandet. Der så man at nogen kun oprettede kontoen for at hæve i udlandet og ellers ikke brugte banken, og der er ikke noget at sige til at banken har dæmmet op for det.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.