Nordnet – veksling SEK – DKK

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90871
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg er blevet træt at bankernes evne til at hæve deres gebyr og marginal på ovf. mellem Danmark og Sverige.

    I den sammenhæng har jeg fået en konto / depot hos Nordnet.se til at veksle min danske løn.

    Jeg troede at jeg kunne indsætte danske kroner hos Nordnet.dk og logge på mit nordnet.se – veksle der og trække pengene ud til min svenske konto.

    Imidlertid lader det til at jeg kun kan indsætte DKK hos Nordnet.se hvorved jeg stadig laver en udlandsovf. om end i DKK.

    Men kan det ikke lade sig gøre på den måde jeg beskriver?

    pft.

    #152536
    HalliHalloForfatter

    Jeg forstår overhovedet ikke hvad du spørger om.

    Hvad er det bankerne har hævet?

    Normalt er det vist gratis at overføre til Sverige, hvis bankerne også har en filial i DK, dette gælder vist Nordea, Swedbank og Handelsbanken.

    Ellers kan BoSol her på Mybanker sikkert hjælpe dig, da han overfører til Grækenland, som iøvrigt er på fallittens rand, for kun 15 kr. pr. overførsel gennem Sydbank.

    #152548
    AnonymForfatter

    Overførsel fra en konto i danske kroner i Nordea.dk til en svensk konto i Nordea.se er bestemt ikke gratis. Det koster 30 kr. i overførselsgebyr plus 100 kr. i administrationsgebyr. Derimod kan man i banken gebyrfrit hæve et par tusind svenske kroner i Sverige på sin danske konto. Det samme kan man i Danske Bank, som også findes i Sverige.

    #152550
    HalliHalloForfatter

    Det forstår jeg ikke Tove, da en EU-betaling via netbanken i de fleste banker koster 15-20 kr. 15 kr. i Nordea og 20 kr. i Danskebank.

    Og hvad er det for 100 kr. i adm.gebyr du henviser til? Det ville undre mig meget, hvis det skal betales, når det gælder en overførsel imellem EU-landene.

    #152588
    AnonymForfatter

    Tidligere var der en posting herinde omkring hvordan Nordnet kunne bruges til at veksle fra DKK -> SEK (kun denne valuta).

    Tricket var eftersigende at ovf. fra en dansk konto til Nordnet.dk’s indbetalingskonto. Hvis man anførte sit svenske depotnr. i måden hvorpå de registrere indbetalingerne, skulle man kunne se pengene på sin nordnet.se ? (det kræver en Nordnet bruger at svare på dette spm.)

    Men Nordnet skriver det ikke helt sådan i en mail til mig, og så forsvinder spare-tricket..

    Mht priserne for de øvrige banker så se her.. det er andet end gebyrer der betyder noget:

    Danske Bank / 40,- plus 0,20 point
    Eik Bank / 40,- plus 0,25 point
    Swedbank / 0,- plus 0,22 point (koncernovf.)
    Nordea / 40,- plus 0,22 point
    Basis Bank / 35,- plus 0,18 point
    Jyske Bank / prisstruktur ej tilgængelig
    Nykredit / 75,- plus 0,15 point
    Alm. Brand / min. 100,- ellers 0,05 % plus 1 % (ca. 0,75 point)
    Nordnet/ 0,- plus 0,15 point

    #156048
    AnonymForfatter

    Jeg er selv dobbelt nordea kunde dk/se, min bank rådgiver har sagt at man har en gratis overførsel som fordel+ kunde i Nordea og den har jeg kørt med siden 2006. Husk på at Nordea rent faktisk tilbyder dig(eller ihvertfald os) at engagement i sverige også tæller imod fordelsniveua i dk. Det eneste udfordring jeg har haft med dette er at systemerne ikke snakker med hinanden, og min fordelstatus er derfor i systemet forsvundet et par gange historisk fordi systemet rutinemæssigt luger ud i fordelskunderne. Dette har jeg løst ved hvert år i Januar at dokumentere mit engagement i sverige, og min bankrådgiver ordner så min status for indeværende år.

    Ved det er et sent svar, men bedre sent end aldrig.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.