Er Danske Bank på vej mod afgrunden?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Indlæg
  • #152698
    HalliHalloForfatter

    Prøv at læs hvad jeg har skrevet GP: Har aldrig skrevet at de har haft underskud, kun at de har haft et symbolsk overskud på under 1 milliard hvert af i de sidste 2 år. Endvidere oplyste formanden for aktionærerne i Danske Bank i går i børsen, at banken havde mistet 80-90% af sin A/S-kapital og at Peter Straarup burde gå af og der burde findes en ny direktør udenfor banken.

    Er dette sandheder?

    Og jeg skulle smides ud fordi du ikke kan lide dårlige, korrekte tal om Danske Bank, men du skal selv have lov til at oprette et hav af negative tråde om Amagerbanken uden kende noget til banken overhovedet. Uderover det du har læst i pressen?

    #152700
    HalliHalloForfatter

    Der skulle selvfølgelig have stået: Er dette usandheder?

    Så hvis du får held til at smide mig ud af forummet på dette grundlag, og så selv fortsætte med dine hetz mod AmbK, så er ytringsfriheden da først rigtig sat ud af spillet, så det tror jeg aldrig at en Hr. John Norden kunne finde på.

    #152704
    AnonymForfatter

    Du er jo fuldkommen debil!

    Aktieselskabskapital er selskabsretligt noget man indbetaler dels når selskabet oprettes, og dels når der efterfølgende laves kapitaludvidelser.

    Aktieselskabskapitalen udgør sammen med overført overskud og overkurs ved emission virksomhedens egenkapital.

    Danske Bank har ikke på noget tidspunkt mistet så meget som en krone af den indbetalte aktieselskabskapital, og da slet ikke mere end 80% som du ganske løgnagtigt påstår.

    Det beviser blot at du er en løgnagtig påståelig tåbe, med en IQ beliggende på mongolstadiet!

    #152714
    HalliHalloForfatter

    Dit sprogbrug bryder jeg mig desværre ikke om, og forstår stadig ikke at det er tilladt at tillale mennesker herinde på den måde. Men du har sikkert fået Mybankers accept. I hvert fald har jeg tidligere bemærket mig, at du har fået utallige advarsler om at moderere dit sprogbrug.

    Jeg kan kun henvise til artiklen i Børsen, som jeg vil anbefale dig at læse.

    Uden at vide hvad aktionærformanden mener, så går jeg ud fra at han mener at egenkapitalen er blevet mindre p.g.a. de meget store opkøb i dels Irland og Finnland. Jeg undrede mig selv over udtalelsen, men der stod som jeg har citeret i mine indlæg, hverken mere eller mindre.

    #152716
    AnonymForfatter

    Hey mr.! Nu er det sådan set dig der har kørt nærværende toneleje op på de høje sproglige klinger, som jeg noramlt ellers ikke betjener mig af. Du bliver ved med at komme med opdigtede løgnehistorier og usandheder, der ganske let kan afdækkes som sådanne!

    Jeg har ALDRIG sagt noget usandt om Amagerbanken. Jeg har til enhver tid taget udgangspunkt i vericficerbare fakta, som jeg har anvendt til at lave mine egne analyser og konklusioner ud fra. Du kan være uenig, og det er du, men min klare konklusion vedr. Amagerbanken er nuengang, at banken ikke klarer det.

    Jeg fatter simpelthen ikke, at du får lov til, den ene gang efter den anden, at afspore en meningsfuld debat om andre banker, med dine helt igennem tåbelige indlæg om Danske Bank. Om Danske Bank er bundrådden eller ej har absolut intet at gøre med analysen af Amagerbanken!

    Du bygger den ene løgnehistorie op efter den anden om Danske Bank i et fortvivlet håb om at afspore debatten.

    Jeg vil endnu engang opfordre MYBANKER til at banlyse dig for dine utallige let afdækkelige helt igenenm useriøse løgnehistorier!

    Og PS, så er Finland er ikke med to dobbet “n" !

    #152724
    mrgryForfatter

    Tåbe eller ej, stavefejll eller ej, løgnhals eller ej – man kan godt holde sin holdning på en sober måde i stedet for at komme med personlige angreb hr. GP.

    Du har givetvis ret mht. situationen for Amagerbanken med din viden og analyser på baggrund af “fakta" – ikke desto mindre kan det godt undre mig, at du opretter en del tråde (i hvert fald mindst seks tråde, hvis man går tilbage til oktober sidste år) om Amagerbanken i stedet for få. Hvad skyldes dine MANGE angreb mod banken?

    #152740
    HalliHalloForfatter

    Undskyld stavefejlene GP, dette kan evt. skyldes at jeg ikke er dansk statsborger og først er kommet til Danmark som 20 årig. Undskyld! Undskyld! Kan også skyldes at jeg var for hurtig ved tasterne eller at jeg var lidt for uopmærksom.

    #152786
    AnonymForfatter

    Og hvis dét ikke er en løgnehistorie, ved jeg ikke hvad det er. Du er den mest arrogante og nedladende kommentator herinde, så luk du hellere affaldskakten, sømand. Det ville ca. 90% af os der jævnligt læser herinde sætte pris på.

    PS: Nu du selv bevæger dig ud i infantiliteter, så er General Prior med “o", ikke med “e". Og PS skrives altid med kolon. 😉

    #152794
    Michael01Forfatter
    #152820
    AnonymForfatter

    Tak for bidraget Michael.

    Det fremgår meget klart og pædagogisk, at Amagerbanken på alle relevante parametre er en af landets absolut svageste banker.

    Bemærk lige at mens Danske Bank opnåede en positiv forrentning af egenkapitalen på +1,6%, så havde Amagerbanken en negativ egenkapitalforrentning på hele 37,5%.

    Bemærk også, at mens Danske Bank nedskrev 1,6% af udlånet, så nedskrev Amagerbanken hele 4,5% af sit udlån.

    Det er fuldkommen utroværdigt at påstå, at der ikke er en ganske markant forskel på disse to banker!

    #152844
    HalliHalloForfatter

    GP, Danske Banks forrentning af egenkapitalen var nu hele 2,8%, nu skal du da ikke gøre det dårligere end det.

    Jeg noterer mig ivørigt at Forstædernes Bank har nedskrevet 23,2% af udlånsmassen, Skælskør Bank og Alm.Brand omkring 7-8%. Og AmBk ligger noget bedre nemlig på, var det ikke 4,5 eller 4,6%.

    Endvidere har “mrgry" bedt dig oplyse hvorfor du har oprettet ca. 6 tråde siden efteråret sidste år, men det har du ikke svaret på, og jeg går så ud fra at ikke ønsker at gøre.

    Nu ved ingen jo hvordan boniteten af de enkelte bankers udlånsmasser er, men man må gå ud fra at AmBk ikke har mange landbrugskunder, hvor man ved at mange banker allerede har fået store tab på den konto, og sikkert flere venter forude, da jordpriserne forventes at falde op imod 50%.

    Men jeg kunne da også godt tænkte mig at videhvorfor GP i tide og utide angriber Amagerbanken, for alle kan jo se at det virker unaturligt. Vi venter på svar, ellers går det nok alligevel

    #152882
    AnonymForfatter

    Vi har alle hørt GP’s holdning til Ambk – og vi hører ikke hvorfor – og det kommer vi nok heller ikke til – og på en måde er det ligegyldigt, men alligevel – det virker som en personlig hetz han har gang i. Netop også derfor han vil holde emnet friskt. Han fik ikke helt ret i sin første profeti med at de ville lukke før BPII – men så retter han bare lidt til – og nu krakker de så…..lige om lidt.

    HalliHallo har måske noget imod Danske Bank – det kan måske også være personligt – men det ved vi vist heller ikke?

    DB var jo uden tvivl den direkte årsag til BP I, men det er blevet dysset gevaldigt ned – lige indtil aktionærmøderne (eller generalforsamlingen – kan ikke lige huske det), hvor det blev bekræftet. Det får vi nok ikke GP til at acceptere eller vedkende, da han mener DB er suveræn.

    At bringe dialogen ned på niveauet – du staver ringe, det var dig der startede med at svine til osv. er lidt under almindeligt voksenniveau. Men det er jo kendetegnende for GP, at han gerne vil befinde sig der.

    Mht. hvem der skal bannes, så vil jeg da umiddelbart tro at GP har fået lidt flere påmindelser end HalliHallo og umiddelbart tæller det vel et sted? Men permanent er vel lige i overkanten – kan man ikke få karantæne ved x-antal irettelselser?

    PS: på forhånd undskyld sprogbrug og evt. stave- og kommafejl.

    #152886
    AnonymForfatter

    Skulle man banne nogen så skulle det vist være begge parter for at blive ved med deres indbyrdes diskustion.

    Der kan vist ikke peges på nogen bestemt!!

    Men vi kan jo kun undre os om hvorvidt Mybanker er OBS på dette.

    #152912
    HalliHalloForfatter

    Jeg “truede" allerede for ca. en måned siden med at oprette tråde om dette og hint vedr. DanskeBank, såfremt der i en uendelighed blev oprettet mere eller mindre usaglige indlæg om AmbK og EIK-Bank.

    Dette løfte har jeg holdt, hvorfor nærværende indlæg også mere skal ses som en pendant hertil, ligesom jeg i øvrigt ikke mener at DanskeBank har klaret krisen så godt som både Michael T og GP mener.

    Det eneste jeg faktisk har i DanskeBank er en god gammel Girokonto med et tilhørende dankort og denne konto beholder jeg til mine dages ende.

    #166230
    ArnieForfatter

    Hvor oplyses det?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 37 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.