Amagerbanken vil krakke lige som Damernes Magasin i tv-serien Matador

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90866
    AnonymForfatter

    Amagerbankens kurs er nede på 27 igen, efter ellers at være steget til kurs 58 lige efter Ree annoncerede sit kapitalindskud.

    Der er et meget godt citat fra TV-serien Matador, som passer godt på Amagerbanken.

    Som Hans Christian Varnærs siger om chefen for Damernes Magasin, Albert Arnesen, lige før han krakkede. “Det giver en stakket frist at pisse i bukserne".

    Amagerbanken er Damernes Magasin, og Amagerbanken vil komme af dage lige som Damernes Magasin!

    #152454
    HalliHalloForfatter

    Endnu en intetsigendetråd fra GP?

    Det er mærkeligt at han ikke bliver smidt ud af redaktionen?

    Det er desværre ikke seriøst længere at oprette 100 tråde om samme emne, det gik ikke i andre fora.

    #152468
    AnonymForfatter

    Nej så hellere skrive videre i en fuldkommen uoverskuelig og forøvrigt afsporet tråd med 5.000 indlæg i øst og vest!

    Forøvrigt er Amagerbankens derute så hastig, at der ustandseligt opstår nye vinkler på denne fallentbank. Disse vinkler må nødvendigvis dækkes af forskellige tråde.

    #152478
    Michael01Forfatter

    he he, Iøvrigt hedder det idag Mirakelpriser / Sundbyvester Plads 🙂

    http://ibyen.dk/gadeplan/article900991.ece

    #152486
    AnonymForfatter

    Til HalliHallo:

    Kast ikke med sten når du selv bor i et glashus….

    Dit indlæg d.d. om Danske Bank på vej mod en konkurs er endnu mere tåbeligt!

    #152510
    HalliHalloForfatter

    Ja sutsko: Gør du bare nar.

    Jeg ved at DanskeBanks økonomi ikke er for god, og at det ville være gået rabundus, hvis ikke den fik hurtig hjælp ultiom 2008.

    Dette har flere økonomiprofessorer da også udtalt mange gange.

    Det sølle overskud den har generet i de sidste år er jo mere et symboloverskud end det er et reelt overskud. Under 1 Milliard for så stor en bank er efter min ringe opfattelse ikke noget egentlig overskud.

    #152514
    AnonymForfatter

    Nu er HalloHallo så sur, at han ikke engang kan ramme tasterne mere.

    Tja, jeg ville også være en smule bitter sur, hvis jeg havde købt Amagerbankaktier i kurs 500, og nu ser dem falde til kurs 27.

    Men jeg har heldigvis ikke været så tåbelig i mine investeringsdispositioner.

    #152518
    AnonymForfatter

    Jeg bemærker mig af Amagerbankens seneste regnskab, at deres aktiebeholdning er vokset markant.

    Vi ved jo alle at dette er aktier i tvivlsomme tabsgivende virksomheder som Sjælsøgruppen og Molslinien. Der kan meget hurtigt komme et tab på en lille milliar fra aktiebeholdningen.

    Derudover så er det bemærkelsesværdigt at vi ser krak på krak indenfor ejendomssektoren i en tid med en flexrente på kun 1,7%. Hvordan skal det ikke gå når flexrenten i løbet af et par år normaliseres til 4-5%. Så vælter hele ejendomsbranchen, hvilket mildt sagt ikke er sjovt for en moral hazard bank som Amagerbanken, der har 60% af udlånet indenfor (eller relateret til) denne kriseramte sektor.

    Amagerbanken er færdig! F Æ R D I G !

    #152526
    HalliHalloForfatter

    Efter min opfattelse har Amagerbanken været ret gode til at manøvrere gennem denne meget alvorlige økonomiske krise. Det skal ses i forhold til andre banker, som Forstæderne med et tab, der nu nærmer sig 5 milliarder kr., Løkken Sparekasse, EBK og Fionia, som alle er gået konkurs.

    Endvidere har GPs yndlingsbank DanskeB klaret sig meget dårligt gennem krisen, i hvertfald meget dårligere end sammenlignede banker, som Jyske Bank, Sydbank og Nordea. Og hvorfor har de det:Fordi deres kreditvurdering ikke er god nok! Dette har jeg omtalt tidligere i indlæg herinde.

    Amagerbanken skal nok klare sig, det er der ingen tvivl om. Hvis ikke, så bliver den nok overtaget af en anden bank.

    #152534
    HalliHalloForfatter

    GP: Hvis du tror jeg har tabt på AmBk-aktier, så kan du godt tro om igen.

    Normalt udtaler jeg ikke i dette forum om min økonomi, men kan blot oplyse, at jeg i efteråret 2004 købte for godt 100.000 kr. aktier i banken til kurs 688 og solgte dem igen i foråret 2006 til kurs 1977, så kan du selv regne ud om jeg har tabt penge.

    Omkring juletid 2008 købte jeg først igen Ambk., dog for et mindre beløb til en kurs på 19, og har derfter gjort brug af min tegningsret, så igen ses at din påstand ikke holder stik. Og det kommer demn heller ikke til at gøre m.h.t. banken overlevelse.

    I øvrigt gik jeg allerede ud af aktiemarkedet i Januar 2007, da der var uro på markederne og et eller andet sagde mig allerede der, at en vending var på vej, men den kom så først rigtigt et år senere.

    Desværre købte jeg fejlagtigt DanskeBank-aktier til kurs 145 i 2008, men da jeg samtidig købte en del i februar og marts 2008 til kurs 33-34-stykker, kom jeg alligevel ud af en fortjeneste på over 150.000 kr. på denne aktie, som jeg alle solgte i efteråret 2009.

    #152564
    AnonymForfatter

    Hej,

    Find gerne et tal på deres underskud i Danske Bank?

    De har nemlig ikke haft underskud, men et lille overskud…

    #152574
    AnonymForfatter

    Hallo Hallo serverer den ene løgnehistorie efter den anden. Det har vi efterhånden vænnet os til.

    Det er ganske enkelt usandt, når Hallo Hallo løgnhalsen hævder, at Danske Bank kom ud med et underskud i 2008 eller 2009.

    Det indiskutable faktum er, at Danske Bank kom ud af både 2008 og 2009 med et overskud, mens en masse andre banker, deriblandt Amagerbanken kom ud med underskud.

    Tilsvarende er det ganske givet løgn, når Hallo Hallo påstår at have købt Amagerbank aktier den ene dag, hvor kursen bundede i kurs 19. Skal vi ikke gætte på det nok nærmere var kurs 419?

    Erkend det dog, din investering i Amagerbanken er komplet værdiløs!

    #152576
    RedaktionenForfatter

    Kære debattører

    Jeg synes at tonen er blevet for skinger omkring bankerne og deres situation.

    Vi beder jer venligst huske på debatforaets retningslinier og hvordan vi ser på indlæg.

    Debatten om aktier og deres værdi bør føres på debatfora som har aktiehandel som fokus.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #152578
    Michael01Forfatter

    Hej John Norden og alle andre

    Til gengæld må man også sige, vi er i en situation, vi næsten aldrig har været i før, nemlig nogle banker, som er så langt ude, at det er ufatteligt at det har kunnet lade sig gøre.

    Vi har aldrig haft et så stort sikkerhedsnet for at sikre den almindelige dansker og virksomhed, som vi har i øjeblikket, og som udløber om 7-8 mdr.

    Vi har aldrig haft en så lav rente nogensinde, og den kender kun en vej på et tidspunkt, og det er opad.

    #152582
    AnonymForfatter

    Til Halli Hallo:

    Jeg gør ikke nar.. det klarer du ganske godt selv!

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.