Køb af andelsbolig – finansering.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90826
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har netop købt en 2v 56 kvm andelsbolig i Glostrup til 550.000.- kr. Dens oprindelig vurdering var på 672.000.- kr.

    Jeg har sparet 495.000,000.- kr. op, og som bare står på min konto. Jeg har nordea, og er fordels+ kunde. Omkring halvdelen står på en boligopsparing, og de resterende penge står på en nordea FRI-konto.

    Mit spørgsmål er så: Hvad er den smarteste finanseringsmulighed for sådan en som mig? Jeg er førstegangs køber, og skal i princippet kun låne 50.000.- kr. for at stå på 00,00.- kr. ?

    Derudover – er mine fremtidsplaner, at jeg skal have en ny (brugt) bil om omkring 2-3 år. Jeg har hørt en del om priotetslån og andelsboliglån. Men kan ikke helt finde ud af, hvad som er smartest og mest fordelsagtigt i mit tilfælde.

    – Har nemlig ikke hørt om andre, som har knap ½ million klar til at skyde af på en bolig.
    Mvh. Kasper.

    #152052
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/Privat/Bolig/K%c3%b8b%2baf%2bbolig/Nordea%2bPrioritet%2bAndelsbolig/404942.html

    Mit valg ville være en andelsboligprioritet på omkring 200.000 kr, hvor du selvfølgelig indsætter al din opsparing, så saldoen blot er minus 60.000 i starten.
    Du har så rigeligt med penge til flytningen og nye møbler. Endvidere har du en trækningsret til det senere bilkøb.

    Fordelen ved en prioritet er at den fungerer som en kassekredit, så der kun betales renter af det reelt lånte beløb.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.