Arv

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90823
    AnonymForfatter

    Jeg har et problem, mine to børn der kan ikke sammen, de har samme far, men han er død for flere år siden.Min datter har lånt 100.000,00 kr på anfordring,Hvad indebærer det, hvis jeg dør, vi har hvert et dokument, hvor der står,at min datter har lånt det beløb

    der er jo det, at man kan lave forskud på arv om det er bedre ved jeg ikke, er det evt. dyre

    #152024
    testForfatter

    jeg har faktisk er lidt i sammen situation som dig. Det vil sige jeg ser problemet fra en anden vinkel da jeg er et at børne. min far eller vores far er netop død og har bla efterladt os i det moras at han har lånt nogen af os penge med renter og alt, andre har han ikke givet noget og mig f.eks. har han foræret en gave trode jeg indtil jeg fant ud af at det var skrevet ned.

    Det er noget der giver splid eller i al fald mulighed for splid. Efter at jeg og mine 3 søskende, vi er 4, har diskuteret det igennem tror jeg vi har fundet en løsning vi alle kan leve med.

    mit råd til dig vil være at du først og fremmest skal bestemme dig til hvordan de 100.000 kroner er at opfatte. Er det et arveforskud, lån eller er det en gave. Når du så har bestemt dig synes jeg at begge dine børn (jeg læser det som du har to børn med samme far og ikke andre) skal have info om hvad du har bestemt.

    og så er det sådan set bare at indrette virkeligheden til at det passer.

    vil du give dit ene barne den her gave uden at det andet modtager noget kan du skattefrit give et gave beløb på 55-000 kroner pr år (slå det evt lige efter) plus et beløb til svigerbørn og børne børn. så hvis dit barn har mand og børn kan du måske komme på 100.000 kr i et hug. ellers må du give give reste som et afdargsfrit lån du så indfriger med en gave næste år. i relation til arv skal du bare undgå at lave et gældsbrev. så modregens en sådan gave ikke i evt. arv

    vil du give det som et arveforskud laver i slet og ret et gældsbrev hvor i anføre at det er et arveforskud. så modregenes det i hendes arvelod den dag du dør.

    et det et lån så laver i et gældsbrev.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.