Konti ændringer grundet alder: 28+

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90822
    AnonymForfatter

    Jeg står i den situation at jeg snart fylder 28 og i den forbindelse kan jeg ikke modtage det samme produkt hos Danske Bank som det jeg har nu. Nemlig 24/7 Ung. Men skal overgå til andre konto typer. Hvilke vil i forslå og hvordan argumentere jeg for banken at jeg ikke ønsker at modtage et dårligere produkt bare fordi jeg bliver ældre, men tværtimod burde få et bedre?

    Jeg har følgende kontoer hos Danske Bank:
    Løn – VISA/Dankort – Danske 24/7 Ung
    Bolig Budget – Danske 24/7 Ung
    Bil Budget – Danske 24/7 Ung
    Opsparing – Danske 24/7 Ung
    Ratepension
    Rejsekort – Mastercard

    Alle overstående med bankens normale rentesatser i forhold til det normale produkt.

    Billån: Nominel årlig rente af gæld: 6,765 % (forhandlet)

    Mad Budget – Fælles Mad Konto – tilknyttet 2 stk Mastercard Direct – Danske Bank 24/7 (ny oprettet nok derfor de har valgt at lave den til en normal Danske 24/7)

    Umiddelbart ser jeg deres Danske 24/7 som det bedste bud, men er det nu også det?

    #151986
    AnonymForfatter

    Den der kommer alle jo igennem på et eller andet tidspunkt.

    Nogen banker har 26+ andre banker har 27+ og Danske Bank har så en aldersgrænse der hedder 28+.

    Det er jo altså ikke være end at du må overgå til en almindelig 24-7 ordning, hvor du betaler 7,45% i rente.

    #151990
    AnonymForfatter

    Jeg forventer ikke at de ændre på mit billån da det er en normal konto type (billån).

    #151992
    thsvForfatter

    Du må jo blot acceptere, at Danske Bank lokker med lidt bedre vilkår for unge!
    Ligeledes kan man jo heller ikke købe med studenter-rabat, når man ikke mere studerer.
    Til gengæld burde din indkomst stige efterhånden som du bliver ældre.

    Vilkårene for 28+ er da stadig rimelige, så meget dårligere bliver det heller ikke, har du regnet på, hvad det betyder efter skattefordel af renterne.

    #152008
    AnonymForfatter

    Tja det har du sådan ret i, men teoretisk set burde banken jo give folk der har mere at forhandle med bedre vilkår, dermed sagt at produktet burde ikke forringes. Man kan så diskutere om det er i en så væsentligt grad produktet ændres at det betyder noget og på den anden side ser jeg det også kun fornuftigt at banken hjælper de dårligere stillede som f.eks de unge studerende.

    Hvad ang. min aktuelle situation kan jeg se at jeg er går fra at få 0,125% i indlåns rente (24/7 ung) til 0% (24/7) da jeg sjældent har større beløb stående (over 25.000kr), og afkastet har vel sammenlagt være på omkring de 200-300kr om året men dette har også dækket de gebyrer banken har tillagt mig for en bankboks og andre småting, selvom jeg primært bruger netbanken. Hvorvidt jeg får en skattemæssig fordel af at tjene mindre på renterne kan jeg ikke lige gennemskue.

    De forskellige tilknyttede kort produkter ser heller ikke ud til at ændre pris eller rente satser.

    Udlåns renten er ikke aktuel da jeg ikke skylder penge ud over mit billån, hvilket allerede er forhandlet ned til en fornuftig rente.

    Så jeres bud er at jeg bare skal acceptere skiftet fra Danske Bank 24/7 Ung til Danske Bank 24/7 og ikke forhandle yderligere med dem?

    #152010
    AnonymForfatter

    Så jeres bud er at jeg bare skal acceptere skiftet fra Danske Bank 24/7 Ung til Danske Bank 24/7 og ikke forhandle yderligere med dem?Mange banker har jo rent faktisk også fordelsprogrammer for voksne. Nogle gange skal man have et vist antal aktier eller produkter og andre steder være medlem af en klub. Spørgsmålet er så bare, om du kan udnytte fordelene med din økonomi.

    #152012
    AnonymForfatter

    Det kan jeg nok næppe, da jeg prioritere at betale mit billån af hurtigst muligt frem for at opspare i aktier og lignende.

    #152016
    thsvForfatter

    Udlåns renten er ikke aktuel da jeg ikke skylder penge ud over mit billån, hvilket allerede er forhandlet ned til en fornuftig rente.

    Så jeres bud er at jeg bare skal acceptere skiftet fra Danske Bank 24/7 Ung til Danske Bank 24/7 og ikke forhandle yderligere med dem?Men du har mange forskellige konti!

    Kig lidt på Jyske banks Totalkonto, og overvej, om det er fornuftigt at spare op, mens du betaler ca. 7% i rente på billånet?!

    hvis du kan administrere det, kan der jo spares en del renter ved at have en kassekredit, således at dit billån reduceres med ca. en månedslån + din opsparing.

    Alle de mange forskellige konti med indestående til 0 eller 0,125% er jo kun til bankens fordel.

    Du bør have:
    Forbrugskonto med Dankort (hertil overføres blot hvad du bruger hver måned, f.eks. 5.000)
    Budgetkonto med kassekredit på ca. gange månedsløn, står normalt i negativ saldo, alle regninger og lån betales herfra. Ved større køb overføres til kontoen med Dankort.
    Billånet.

    Denne konstruktion minder om en boligprioritet, hvor ideen jo er en universalkonto til budget, opsparing og de store udgifter.

    #152018
    AnonymForfatter

    Til dreamless:

    Bare vent til du runder de 60 – så tilbyder banken dig igen bedre vilkår 🙂

    Jeg undre mig dog ofte over at flere har så mange unødvendige bankkoni – det gør jo bare ens økonomi mere uoverskuelig. Og risikoen for at betale unødvendige renter og gebyrer er stor.

    Hvad skal man med en budgetkonto?? Brug dog lønkontoen som dette, så slipper du også for al det flytten penge rundt.

    Og hvad er ideen med at have en budget-bilkonto og en budget-boligkonto som du skriver???

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.