Lejebolig på tvangsauktion

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90812
    AnonymForfatter

    Hej alle sammen….

    Min kæreste og jeg er kommet i den uheldige situation at vores lejebolig (hus) meget muligt bliver sat på tvangsauktion. Der er foretaget udlæg i lejeindtægterne, da vores udlejer åbenbart er i meget dyb restance.
    Mit spørgsmål er så hvad der “sker" med os?.
    Hvad er vores fremtid?, bliver vores lejekontrakt opsagt hvis det skulle ryge på tvangsauktion, og hvad er vores opsigelsesperiode?
    Har vi mulighed for at få refunderet noget af vores indskud?

    Med Venlig Hilsen
    John

    #151848
    AnonymForfatter

    Jeg er ret sikker på at hvis I har en gyldig lejekontrakt, så vil boligen blive købt som udlejet, og køber kan ikke bare smide jer ud (afhængigt af hvad der præcist står i lejekontrakten).

    #151856
    AnonymForfatter

    Hvis I har en ganske almindelig tidsubegrænset lejekontrakt, så kan I ikke siges op uanset om ejerboligen så går på tvang den ene gang efter den anden.

    Den der overtager ejerboligen på tvangsauktion skal leve op til lejekontrakten, og I har de samme rettigheder til fx at føre en sag mod jeres nye udlejer eller konkursboet om lejens størrelse.

    Flertallet af lejere betaler faktisk for meget i leje og kan få lejen sat ned i huslejenævnet.

    #151858
    AnonymForfatter

    Hvis der er tale om et parcelhus – og hvis den nye ejer selv vil bo i huset – så mener jeg, at der er 12 mdrs. opsigelse.
    Der kan selvfølgelig være aftalt en længere opsigelsesfrist i lejekontrakten.

    #151908
    AnonymForfatter

    Nix!

    Det der gælder for den oprindelige ejer, der jo af gode grunde ikke ejer huset efter tvangsauktionen.

    Den nye ejer har ikke tilsvarende rettigheder.

    #151910
    AnonymForfatter
Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.