Rente i CHF ?

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90800
    AnonymForfatter

    Hej igen.
    Tidligere debatindlæg står nederst på siden 🙂

    Har nu fået oplyst detaljer omkring min CHF rente :
    Cost of Funds : 1,25 %
    Bankens margen : 3,90 %
    ialt rente : 5,15 %

    Jeg vil nu forhandle med banken, omkring nedsættelse af renten…Hvad kan jeg på et fornuftigt grundlag " presse " renten ned i ? og hvilken del af Cost /Bankens margen kan man bedst presse ?

    MØLLERSEN

    Totale indlæg: 3
    Sidste indlæg: 17-01-2010
    Bruger siden: 16-02-2007
    Hej.

    Jeg har lån i CHF og vil gerne hører hvad i betaler i rente på dette ?
    Min bank vil ikke oplyse hvordan de kommer til denne rentesats jeg betaler.!Den er pt 5,17 % og det mener jeg er for meget.

    14. januar 2010 20:26

    trrr

    Totale indlæg: 15
    Sidste indlæg: 02-02-2010
    Bruger siden: 12-06-2008
    Det lyder som meget, renten på et chf-lån ligger vel omkring 2,5-4%. du kan vel se i lånedokumentet hvilken rente du følger.

    Hvor jeg arbejder laver vi kun chf lån til formuende kunder samt erhverv. Men har stadig en del fra tidligere og de ligger i ovenstående renter. Men det kommer jo meget an på din økonomi samt sikkerheder

    15. januar 2010 17:31

    test

    Totale indlæg: 665
    Sidste indlæg: 08-02-2010
    Bruger siden: 13-11-2008
    du bor ikke på island vel?

    17. januar 2010 12:21

    MØLLERSEN

    Totale indlæg: 3
    Sidste indlæg: 17-01-2010
    Bruger siden: 16-02-2007
    Hej igen.
    Tak for jeres svar.Vil gerne uddybe min situation :

    Optaget 1 mill.i CHF. pr.20-12-2008 kurs 4,82 .
    rente pt. 5,2 %
    I min kreditaftale er det aftalt:"Kreditten forrentes med en variabel rente til bankens “cost of founds"med et tillæg på 2.4 %
    Kreditaftalen har 100 % sikkerhed.dvs. ingen gæld i pantet.

    Jeg har møde med banken imorgen og vil forhandle rente ned….Har i nogle gode forslag til dette og hvilken rente ?

    Jeg er også parat til at skifte bank ,hvis vi ikke når til enighed-, dog går jeg ud fra at der bliver et valutatab og ! kan dette tab trækkes fra evt.i skat?

    indput modtages med tak !

    17. januar 2010 17:20

    nikolaj05

    Totale indlæg: 63
    Sidste indlæg: 01-02-2010
    Bruger siden: 22-09-2008
    Cost of funds + 2,4 er jo helt vildt.
    Der hvor jeg arbejder tog vi tidligere 3 % i marginal, men det skulle så dække cost of funds + indtjning. Nu har vi lavet om så vi kender cost of funds. Alt vi tager over det, er ren indtjening. vores tillæg er ca 0,5% vil jeg tro.

    I dit tilfælde mener jeg banker ikke er ærlige. For hvad er deres Cost of funds? renten kan jo falde meget, men de kan bare sige at deres Cost er steget, og så mærker du ikek rentenedsættelsen.
    Jeg vil tage en snak med banken, hvor de skal specificere hvad din rente består af. ellers er det svært at sammenligne med noget som helst

Viser 1 indlæg (af 1 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.