indlånsrente > SU-låns rente

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90782
    AnonymForfatter

    Hej alle
    Jeg er i den situation, at jeg får 5% i indlånsrente i min nuværende bank (på op til 50.000kr). Idet et SU-lån ‘kun’ forrentes med 4%, vil jeg i teorien kunne tjene penge på et SU-lån.
    Men er dette lovligt?

    Jeg har prøvet at google dette dilemma, men har ikke kunnet finde svar.

    pft, Bo

    #151304
    AnonymForfatter

    Det er ikke ulovligt. Du tager jo et lån og om du vil spare dem op eller forbruge er op til dig selv.

    Men tænk dig om hvor lidt du får ud af det? Et rentespænd på sølle 1 %, giver 500kr mere før skat.

    Tænk desuden hvis banken ændrer vilkår og du kun kan få en rente på 3%, så står du til at tabe penge.

    #151306
    AnonymForfatter

    Vilken bank er det der giver 5%, vilke bindinger er der ???

    #151308
    AnonymForfatter

    Okay det lyder lækkert. Så vidt jeg ved, kan jeg altid betale af på mit SU-lån – hvis renten ændrer sig i banken 🙂
    Jeg vil overveje det, tak for hjælpen!

    #151310
    AnonymForfatter

    Hej
    Jeg er i samme situation som dig. mit SU lån er på 2 %, og jeg får mere for min opsparring.
    Så længe der er + på min indlånsrente i forhold til Su lånet gør jeg intet.
    Du skal huske på at SU lånet er det billigste du nogensinde får. Det ville være dumt at indfri SU lånet på 4 % for så om 2 år at skulle ud og låne penge i banken til 7-9% til f.eks bil, hus osv.

    Hilsen Nikolaj

    #151342
    AnonymForfatter

    Altså – ja SU lånet er noget af det billigste, men hvis den eneste grund er, at opgave lånet (op til 50.000 – men nok mindre idet han nok har lidt penge stående) også smække dem ind på hans lønkonto og få det, ja i min verden, små ting ekstra.

    Den bank du har konto i, er det spar nord bank eller lign?

    #151346
    testForfatter

    tja ja den der med at låne sig rig og tjene på “SU" renter har jeg hørt før fra en i min nærmeste familie. Hvad ente det med? En kæmpe SU GÆLD. Lån ikke penge du ikke skal bruge hvis penge brænder dig i lommen og som andre har skrevet er gevinsten yderest sparsom.

    #151390
    NultopskatForfatter

    Tjae..i min verden er det da sådan man efter end uddannelse financierer sin første ejerbolig, men sådan er vi jo forskellige….

    skal dog tilføjes at i min tid, var der stadig en uddannelses opsparing og en bolig opsparing, som gav 8 % +4 % bonus fra staten, den blev senere fjernet af rødkløver regeringen, for at sparke et opsving igang…det var så vidt jeg husker i 1994…

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.