Gebyr for at modtage penge, i Nykredit Bank

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90780
    AnonymForfatter

    Så lige gebyr oversigt for min bank konto hos Nykredit.

    De tages gebyr for enhver transaktion, også når jeg modtager penge via en bankoverførsel.

    Lidt det samme som hvis jeg modtager en SMS eller et brev. Hvordan kan det koste penge at modtage? Jeg syntes det er meget forkert. Det er noget andet hvis det er en transaktion jeg igangsætter. Der kan jeg acceptere eller skifte bank.

    #151250
    AnonymForfatter

    Det lyder helt ude i skoven.

    Jeg ville kontakte Nykredit omgående og kræve gebyret fjernet og allerede gebyrer tilbagebetalt, samt meddele dem, at mit engagement flyttes, hvis det er den linie banken vil køre fremadrettet.

    #151254
    AnonymForfatter

    jeg har også Nykredit bank, jeg betaler også gebyrer hvis jeg overfører pengene fra konto til konto- ca. 20 øre, MEN aldrig hvis jeg modtager pengene!!!
    Er du sikker på det??? check det engang til-hvilken beløb er her vi snakker om???

    #151264
    AnonymForfatter

    Jeg er helt sikker, her en snib af min gebyroversigt:

    Dato Posteringstekst Posteringsbeløb Gebyr
    29-01-2010 Overførsel Udlign retur 225,21 0,75
    29-01-2010 Overførsel Lån 3.706,46 0,75
    26-01-2010 FAKT. 4329 181,50 0,75
    26-01-2010 SOLFILMSPRØVER JAN K 10,00 0,75
    26-01-2010 DK-NOTA7922 04385551 -599,00 0,75
    25-01-2010 BETALING FOR VAREPRØ 10,00 0,75
    25-01-2010 DK-køb 006 02153653 -699,30 0,75

    #151266
    AnonymForfatter

    Ja det gør de, tager 0,75 kr (maks 10 kr pr måned) pr transaktion der er på kontoen.

    Det synes jeg dog ikke de har skjult for mig, sådan har jeg hele tiden forstået det udfra betingelserne, altså at det også er pr transkation uanset oprindelsen. Om det så er nok til at du vil skifte bank må du selv regne ud, men med 10 kr i max gebyr pr måned er det nok værd at regne ud om andre gebyrer gør det endnu dyrere i andre banker.

    #151270
    AnonymForfatter

    Det er kernekontiene og friværdikontoen, som har disse gebyrer. Det beviser bare, at der ikke noget der hedder gratis! De fleste vil komme op på de 10 kr./md., altså 120 kr./år., som reelt finansierer dit gratis visadankort, gratis internetbank og højere indlånsrente på 0,5% osv.. For at kunne indtjene de 120 kr. i indlånsrenter, skal du have et gennemsnitlig indlån på 24.000 kr. på kontoen. Måske du bare skulle ændre kontoen til en frikonto, selvom den kun giver 0,25% i rente.

    #153668
    AnonymForfatter

    jeg har læst en del indlægge på dette forum, jeg fik selv en grim overaskelse.. 150kr i gebyr for 4 stk papir der tog en ikke så travlt bank at skrive ud dvs 3 minuter arbejde .. 3000 kr i time !! flot gjort Arbejdernes landsbank det var nemlig oversigt over de sisdt 3 månede på min konto,, de ville have hele 30kr i gebyr, pr stk paper, utrolige flæbede, for et år siden kostede det bare en flade 10kr per kopi af en månedes, uhørt, og så fik jeg det at jeg skal have netbank, som om jeg var idiot.. og har aldrig tænkt mig !! så skal man har et nyer pc, media license og hjemme telefon, og et internet forbindelse,,med en lang contract der er ikke alle i verden der gider, til tider usikker netbank. jeg rejser en del og befndt jeg mig et sted hvor jeg skulle brug udskriften, på grund af bank garanti bliver det alligvel os der betaler gilden, og så går peng alligvel ned i statskassen.. hilsen en ikke så glæde bank kunder..

    #153702
    AnonymForfatter

    Hej VSKO
    Som de andre har skrevet betaler du 75 øre for hver eneste transaktion du laver på kernekontoen. Jeg er også kunde i Nykredit bank, og du kan bare vælge “Frikonto", så slipper du for transaktionsgebyrerne, til gengæld får du ikke så meget i rente på indestående. Så det er bare at vælge det rigtige produkt. Jeg er sikker på at Nkredit gerne vil ændre din konto hvis du ringer til dem.

    #164302
    AnonymForfatter

    hhmm…kan se at det ikke er et nyt fænomen, at nykredit trækker gebyrer, hvor de ikke skal.
    Jeg har selv fået trukket på frikonto, budget og kernekonto. De reklamerer med at det er gratis med undtagelse af kernekonto.
    Jeg er tidligere kunde i forstædernes bank og blev “overtaget" af nykredit. Jeg modtog et brev og en brochure med vilkårene. I begge dele under gebyrer, står der at man skal se på deres hjemmeside. Kigger man på hjemmesiden, står der kr. 0,00 med mindre der står i kontrakten, at man skal betale kr. 0,75. Hvis man kigger på vilkårene for den enkelte konto, er det kun kernekonto, hvor der står at man sakl betale kr. 0,75.
    Endvidere er der trukket kr. 0,75 for min interne overførsel fra lønkonto til opsparing for et og samme beløb både på lønkontoen og opsparingskontoen, altså kr. 1,50 for samme transaktion.
    Personligt tror jeg nykredit trækker forkerte gebyrer fra rigtig mange kunder og tjener godt på det.
    Jeg har siden starten af august forsøgt, at få dem til at forstå, de gør noget forkert.
    Først nu har jreg fået mine gebyrer tilbage, men kun fordi min “bankrådgiver" ikke ville være kastebold mellem mig og hovedkontoret (det sagde han selv i telefonen). Jeg kunne ikke få svar pr. mail, kun pr. telefon, men han indrømmede også, at jeg havde ret.
    Desuden reklamerer de stadig med at der ikke er gebyrer på frikonto på deres hjemmeside.

    Jeg gider ikke nykredit mere, så nu flytter jeg til jyske bank, der er helt uden gebyrer, hvis man selv er flittig på netbank. Endvidere virker rådgiveren som rådgiver og ikke som sælger.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.