Er det lovligt?

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90778
    AnonymForfatter

    Hej,

    Jeg er i vildrede! Da jeg skiftede til Nykredit bank sidste forår og oprettede en andelsboligkredit fik jeg at vide, at jeg også skulle flytte mine forsikringer til Nykredit forsikring.

    Er det reelt lovligt? Det står ingen steder i mine papirer som en betingelse for hverken andelsboligkreditten, forsikringerne eller andre steder – er det kun noget der blev sagt for at presse mig?

    Mvh
    Stine

    #151196
    MichaelForfatter

    Ja, det er ganske lovligt og normalt, men det skal naturligvis fremgå at dine betingelser for lånet. Hvis det ikke står nedskrevet behøver du selvfølgelig ikke flytte forsikringerne.

    #151198
    AnonymForfatter

    Mange tak for svaret!

    Jeg undres bare. Det vil jo være det samme som at sige at hvis man køber sko i én butik SKAL man købe sit tøj i nabobutikken. For det er jo to forskellige firmaer.

    Har du andre eksempler på at det er “normalt"?

    Mvh
    Stine

    #151202
    MichaelForfatter

    Et andet eksempel er et krav om at man flytter sin lønkonto til den bank man ansøger om lån i.

    #151206
    AnonymForfatter

    Ja, det er jeg også helt med på. Det er stadig bankforretninger og giver banken en sikkerhed. Men bank og forsikring er ikke det samme – og slet ikke, når det er to forskellige selskaber. Det er derfor jeg mener det er et problem.

    #151208
    AnonymForfatter

    Nykredit tvinger dig jo ikke til noget – nej de siger at vi kan tilbyde dig denne gode pris på dit ønskede lån såfremt du samler dine forretninger hos os..

    Det samme gør mange andre forretninger / håndværkere…

    #151218
    AnonymForfatter

    Det man tjener på gyngerne, vil man vel også gerne tjene på karrussellerne…

    #151256
    AnonymForfatter

    jo jo helt lovligt, jeg købte hus for 3 år siden, dengang var jeg også “nød til" at skifte alle mine forsikringer ud til Nykredit- men nu 3 år senere har jeg skiftet til et andet forsikringsselskab- og ja har lige sparet over 5000 dkk om året!!!!

    #151268
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar. Jeg er dog ikke enige med jer der mener, at det er lovligt og har nu fået en advokat til at se på det, som giver mig ret.

    Og ja, jeg skifter nu til Alka og halverer mine forsikringsomkostninger!

    #151282
    OpgaveForfatter

    Husk nu også at se hvad du skifter i dine dækninger, så du ikke er under-forsikret. Forsikringerne er sikkert ikke ens!

    Men enig, de kan ikke kræve at du skifter til dem, kun hvis det fremgår at låneaftalen eller kundeaftalen.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.