nogen der har en ide hvad vi kan gøre?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 39 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90776
    AnonymForfatter

    Mit navn er tina1973 jeg overvejer meget kraftig om at skifte bank.
    Jeg er kunde i Danske Bank men er ikke tilfreds med den bankrådigiver jeg har.

    Sagen er den at jeg har et hus 65 kvm som jeg ønsker at bygge en første sal på. Men min bank mener vii har et for lille rådighedsbeløb.

    Prisen bliver 350.000 kr alt incl.

    vi skylder 701.131 kr huset
    vores inkomste efter skat er ca 20.700 kr efter skat

    Jeg er lige blevet bevilligt flexjob men kører stadigvæk på kontanthjælp

    Min Kæreste han en gæld på ca 130.000 kr som jeg er villig til at betale ud med en arv 160.000 kr, som jeg har fået lov til at behold hvis vi kan bygge til ellers skal jeg leve af dem.
    Men hvis jeg nu betaler gæld vil vi jo på denne måde kunne få 3000 kr mere til os selv.

    Min kæreste har fast job.

    Når alle vores udgifter er betalt har vi pt 6000 kr til mad og tøj til os 2 voksne og to børn på 7 og 4 år.

    Vi har altid kunne klare os for dette så jeg kan ikke se at vi ikke kan låne disse penge, når vi kan udredde 3000 kr mere i hver måned vi i hjælp os

    Og omlægge vores nuværdende lån + 350.000 kr til et lån det kommer måske til at dreje sig om 500 kr mere i måneden i forhold til det vi betaler nu

    Vores bank siger nej fordi vi har et for lille rådighedsbeløb

    Nogen der har en ideen hvad vi kan gøre hvor det er nu eller aldrig vi kan bruge den arv til at bygge for ellers er det slut.

    Indholdet af dette indlæg er redigeret af Mybanker.dk

    #151192
    MichaelForfatter

    6000 til 2 voksne + 2 børn er under halvdelen af hvad bankerne kræver og der er ingen anden bank der går med til et så – ja undskyld – vanvittigt lavt rådighedsbeløb.

    #151200
    AnonymForfatter

    Hej Tina,

    Jeg kan desværre ikke hjælpe dig med dine spørgsmål direkte, men jeg vil kunne hjælpe dig med rigtige dygtige håndværkere til billige penge så det blir billigere i sidste ende.

    #151228
    AnonymForfatter

    Enig i at rådighedsbeløb er meget lavt.

    En uforudset og stor tandlægeregning, hus-/bilreperation eller hvad der nu eller uundgåeligt vil komme HVERT ÅR, vil “vælte" jers budget… Og så skal banken låne jer penge igen, hvilket resulterer i højere månedlige udgifter –> lavere rådighedsbeløb –> og så er vi inde i den negative spiral, som tusindvis af danskere idag depereat prøver at komme ud af

    Dette kombineret med din jobsituation, vil nok ikke få mange (læs: INGEN) banker til at hjælpe.

    #151230
    AnonymForfatter

    Reglrene i Danske Bank er sådan set meget enkle.

    Et par med to børn skal have 14.000 kr i rådighedsbeløb, når alle faste udgifter er betalt.

    Nogle banker har lidt mindre krav til rådighedsbeløb (helt ned til kun 12.000 pr måned). Andre banker kræver lidt mere. Jeg har fx hørt, at Amagerbanken kræver fx hele 18.000 kr.

    Men alt i alt er jeg ret sikker på at der ikke findes en eneste bank i Danmark, der vil gå under 11.000 i rådighedsbeløb for et par med 2 børn!

    Dette opfylder I ikke, og derfor kan I ikke få lånet i noget dansk pengeinstitut.

    #151236
    AnonymForfatter

    Hej tina.

    Hvordan kan du få kontanthjælp når du har hus. Troede kun man kunne kontanthjælp hvis vedkommende’s nettoformue er under 10.000 kr. Er endvidere af den opfattelse at alle aktiver skulle sælges.

    Jeg besidder ikke den nødvendige kompetence, men pas på du ikke pludselig bliver nød til at tilbagebetale kontanthjælpen grundet uberettiget udbetaling.

    #151260
    AnonymForfatter

    hej tina, jeg er meget enig med alle andre her på tråden.
    Vanvittig lav rådighedsbeløb- jeg tager hatten af, at i kan klare jer for det.
    Det kan jeg simpelthen ikke- eller måske har ikke lyst til det.
    Held og lykke, men jeg tror desværre, at ingen bank vil gå med til at låne jer pengene….

    #155832
    AnonymForfatter

    Hej Tina.

    Jeg gjorde dig allerede i januar opmærksom på at man ikke må besidde en større formue.

    Hvis vi teoretisk siger at dit hus stiger meget i værdi – grunden jeres 1 sal – så er du pludselig ikke længere berettiget til kontanthjælp.

    Regnestykket vil altså aldrig gå.

    Alternativ 1: Du er teknisk insolvent => du er berettiget til kontanthjælp

    Alternativ 2: Hus stiger i værdi => Du er IKKE berettiget til kontanthjælp => DU bliver teknisk insolvent.

    Du ender altså som teknisk insolvent lige gyldigt hvad du gør.

    Find et arbejde. Det er den eneste løsning.

    #155836
    AnonymForfatter

    Sagen hænger sådan sammen at jeg har arvet nogle penge som jeg har fået lov til at bygge min første sal efter at have søgt om jeg kunne beholde min arv og jeg blev godkendt fordi mine unger har behov for et værelse det har deres psykolog som undersøgte den fpr adhd og derfor sage kommunen at de skulle brugges til det og ergo ved kommunen godt at jeg har bygget min første sal med tilladelse fra deres side uden jeg mister min kontant hjælp og der er ikke noget jeg vil heller at kunne besidde et job men der er jo nok en mening når jeg er ved at søge om pension.

    #155838
    MichaelForfatter

    Der har helt åbenlyst siddet en lille julemands-socialrådgiver og begået den ene fejl (lovbrud) efter det andet. Man må IKKE eje hus når man er på kontanthjælp. Det rigtige ville uden tvivl være at tvinge dig til at sælge huset, flytte i lejelejlighed og leve af arven indtil den er brugt. Først herefter er du berettiget til kontanthjælp. Argumentet med at det er billigere at bo i eget hus holder jo ikke når du bruger en stor arv på at investere i dit eget hus.

    Kontanthjælp er samfundets yderste redningskrans og kan ikke bare skaltes og valtes med til diverse forbrugsgoder som f.eks. en ny 1. sal. Det er ulovligt og amoralsk.

    #155840
    AnonymForfatter

    Man må godt eje sin bolig, hvis man skulle ryge på kontanthjælp.
    Man kan risikere at skulle tage lån i sin friværdi, om der er nogen, og hvis man kan få bevilliget et lån.

    Allerede efter 1 år, som syg, kan man ryge på kontanthjælp og sidder man i en billig ejerbolig, kan det simpelthen ikke svare sig at bede vedkommende om at sælge bolig, for at “genhuse" et andet sted, hvor der måske også skal betales noget boligstøtte til personen.

    Med den nye dagpengereform, skal der nok være nogen, der ryger på kontanthjælp efter 2 år og har egen bolig. Så vil vi se ramaskrig af dimensioner. Nå anden snak sorry.

    Men at en syg skal miste sin bolig, det hænger jo slet ikke sammen.

    Tina, er du ved at søge pension? Du skriver jo i dit første indlæg at du lige er vurderet egnet til et fleksjob.

    #155842
    AnonymForfatter

    jeg har anke kommunes beslutning angående flexjob da min psykolog mener det er urealistisk at jeg nogensinde får et job.

    og angående mit hus fandt jeg lige det brev jeg fik da jeg fik lov til at beholde min arv.

    I henhold lov om aktiv socialpolitik §14 stk 2 er det besluttet at se bort fra denne formue, som rt nødvendig for at kunne bevare jeres nødvendig boligstandard.

    Det er en betingelse at den overstående arv bliver brugt til det angiven formål og det gør det jo

    #155844
    AnonymForfatter

    ps og førstesalen har vi selv bygget og brugte det hele på at etablere den 1 sal. Men nu må jeg bare vente til at min sag bliver behandle og så se hvad der sker. og vente med færdiggørrelsen

    #155846
    AnonymForfatter

    Fup og gamle aviser!

    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127214#K1

    Øv dig lidt. 😉

    #155848
    AnonymForfatter

    § 14. Kommunen kan ikke yde hjælp, hvis ansøgeren og ægtefællen har formue, som kan dække det økonomiske behov. Kommunen ser dog bort fra beløb på op til 10.000 kr., for ægtefæller 20.000 kr.

    Stk. 2. Der ses desuden bort fra den del af en formue, der er nødvendig for at kunne bevare eller opnå en nødvendig boligstandard, eller som bør bevares af hensyn til ansøgerens og familiens erhvervs- eller uddannelsesmuligheder.

    værgo Michael så kan du se den på skrift også ;O)

    ps min kæreste og jeg er ikke gift kun samboende

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 39 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.