Frivilligt akkord / Indfrielse af gæld

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90773
    AnonymForfatter

    Hej

    Jeg har fået mulighed for at låne penge af min mor til at indfrie en samlet gæld (13 kreditorer) på ca. 500.000 kr. Nu er mit spørgsmål følgende; Har du/I nogen erfaring med at tilbyde banker/kredikortselskaber en %-sats af det man skylder til fuld og endelig afregning. Eks. Gæld: 50.000, tilbud 60% af gælden og så er restgælden slettet. Procentsatsen behøver jo ikke være 60%, det kan være alt andet også men jeg ved ikke hvor jeg bør starte når jeg skal komme med forslaget overfor kreditor? Håber I forstår hvad jeg mener ?! Håber meget på svar.

    På forhånd tak
    Marie

    #151104
    AnonymForfatter

    Hvis du har muligheden for at betale 100% tilbage, men bare ønsker at SLIPPE BILLIGERE, så må du håbe kreditorerne ikke finder ud af det. For så er der ingen hjælp at hente. Så venter de måske hellere til den dag, du skal arve.

    Men ellers laver du en plan for din økonomi, som du kan fremvise alle kreditorerne. I planen indgår dit budget med så få unødvendige udgifter som overhovedet muligt og et lavt rådighedsbeløb, så kreditorerne kan se, at du virkelig vil strenge dig an. Lånet skal udgøre en af de større poster i budgettet og gerne vare mange år, fx min. 10 år men det kommer også an på din alder/hvor lang tid du har tilbage på arbejdsmarkedet.

    At din mor vil hjælpe dig med lånet er dog en fordel for dig, idet du så kan lokke kreditorerne med at få indfriet gælden med det samme fremfor almindelig afvikling og så får du en lavere rente.

    #151108
    AnonymForfatter

    Hej igen

    Jeg er i min gode ret til at nedforhandle gælden når jeg skal låne pengene af min mor. Det er på ingen måder ulovligt. Det er jo ikke en bundløs pengekasse og det er ikke mine penge men lånte penge. Jeg har min løn og bor i en lejelejlighed og har ikke noget der kan give kreditorerne 500.000 kr d.d. eller de nærmeste mange år.

    Mit spørgsmål lød på; hvor meget bør man gå ned til i en forhandlingssituation.

    Men tak for dit svar.

    #151110
    AnonymForfatter

    Jeg vil anbefale dig – at lade en advokat køre sagen.

    #151112
    MichaelForfatter

    Der kan ikke udstikkes generelle procentsatser der gælder alle. Det vil altid være en individuel vurdering jvf. personens økonomi.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.