Indfrielse før tinglysning.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90769
    AnonymForfatter

    Efter indgåelse af hushandel afventer jeg tinglysning af handlen. Pengene fra handlen står nu på en lukket konto i mit pengeinstitut. Kan jeg ikke indfri mit realkredit lån imed opengene – inde tinglysning er gennemført?

    #151076
    AnonymForfatter

    Nej – det kan du ikke.
    Hvis køber accepterer – kan du godt.
    Hvis din bank indestår for beløbet kan du godt.

    #151082
    AnonymForfatter

    Nej højst sandsynligt ikke. Men du kan håbe på at de ansvarlige for tinglysningssystemet sørger for kompensation til de kunder som er kommet i klemme.

    #151288
    AnonymForfatter

    I Nordea får man sat pengene til rådighed svarende til det deponerede beløb… Disse bruges til indfrielse af lån, og resten kan bruges på lakridspiber hvis du vil.
    Renten på denne midlertidige kredit er den samme som på deponeringskontoen…

    Jeg tror at det er de førreste banker gør sådan… Men dette i sig selv kan spare en sælger for MANGE tusindvis af kroner..

    #151298
    testForfatter

    jeg har vel været i lidt den sammen situation ved EIK bank som stadig ikke har fået deres pant i mit hus aflyst selv om jeg har indfriet lånet. Jeg har fået delvis råderet over provenuet fra det nye lån.

    #153894
    AnonymForfatter

    Hvad er sandsynligheden for dette? Jeg er selv i en lignende situation.
    Jeg har et ejerpantebrev med en påtegning efter låneomlægning i tinglysningen.Inden da ventede jeg 4 mdr. på tinglysning af kreditforeningslånet. Det koster mange mange penge dagligt. Jeg håber inderligt det vedtages at vi kan få kompensation, men er det en realistisk tanke?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.