Køb og finansering af andelsbolig

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90754
    AnonymForfatter

    Som mange andre er jeg blevet træt af at smide penge væk på husleje og overvejer derfor at købe en lille andelsbolig. Overvejer at købe en lille andel i hjertet ad Vesterbro (45m2) til 465.000 (real værdi 580.000), månedlig ydelse 2400 alt inkl. Lejligheden er godt vedholdt og foreningen er fornuftig, så mit første spørgsmål er om det er overhoved fornuftigt at investere i en andel i dag, eller er måske mere fornuftigt at vente og se om priserne falder yderligere.

    Da jeg ikke har særlig stor opsparing (30,000) vil jeg helst låne hele beløbet, jeg har 16,500 til rådigheder efter skat hver måned og kun SU-gæld + ca 15.000 i forbrugslån som jeg har tænkt mig at bruge min besparing på at betale fuldt ud hvis jeg køber en lejlighed. Så mit andet spørgsmål er om at jeg kan få et fornuftigt tilbud (i forhold til rente) med min økonomi, og hvilken bank er den bedste i mit tilfælde, er selv kunde i sydbank.

    På forhånd tak.

    #150924
    HalliHalloForfatter

    Jeg tror ikke en andelslejlighed i den prisklasse vil falde ret meget mere, da den i forvejen er vurderet fornuftigt.

    Om din økonomi tillader det må du spørge din bank om, men umiddelbart ser det ude fra dine tal lyst ud.

    I øvrigt har der været et hav af lignende spørgsmål herinde i den senere tid om nøjagtigt den samme, så prøv at gå tilbage i gamle spørgsmål og svar, hvis dette måtte interessere dig.

    #150926
    thsvForfatter

    Investere, nej.

    Købe lejligheden for at bo i den, ja.

    Men 45 kvm er ikke ret meget, så vær helt sikker på, at du vil 465.000 kr i en så lille lejlighed.

    Eik bank eller Arbejdernes landsbank er nok billigst til dit andelskøb.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.