Surrealistisk bank-oplevelse

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90751
    AnonymForfatter

    Jeg syntes jeg lige har haft en mærkelig oplevelse i banken. Er det bare mig?

    Vi havde aftalt et møde ang. evt. bankskifte. Den aktuelle bank har et fordelsprogram ala Nordeas, så vi tænke at der måske var noget at spare. Vi har en husstandsindkomst nær en million og har fuldt styr på privatøkonomien, så det var jo blot at fremlægge tallene og høre hvad de sagde.

    Banksælgeren virkede også meget interesseret og fremlagde en prognose om at vores rente på boligkredit ville blive ca. 5.75% – hvilket ville give os en pæn besparelse. (vi betaler 8.1% nu)

    Senere på dagen ringede banksælgeren så tilbage og sagde at nu havde “maskinen" fået tallene og vores rente ville være over 9.5% !?
    Nuvel… belåning ud over de 80% er dyr og der er ikke noget mærkeligt i at de 5.75% var for godt til at være sandt.

    Det som er det surrealistiske er at da jeg så spørger til hvad det mon kan skyldes at hun har ramt næsten 4 procentpoint forkert, så ved hun det ikke!
    Hun aner simpelthen ikke hvad der er for en faktor “maskinen" har kigget på som skulle gøre forskellen! Det er jo svært for mig at vurdere om det så er noget vi kan gøre noget ved, om det er reelt nok, om det er en misforståelse af noget vi har oplyst, eller en tastefejl eller blot banker, der forholder sig forskelligt til forskellige ting.
    I det hele taget, så virkede det som om banken havde et stort orakel stående i kælderen, der spyttede rente-satser ud, men ingen anede hvordan det fungerede.

    #150876
    AnonymForfatter

    Jeg ville ikke skifte til den nye bank.
    Tilliden er væk.

    #150882
    AnonymForfatter

    Til Benny:

    Hvilken bank var det?

    #150884
    HalliHalloForfatter

    Under normale omstændigheder mener jeg at I er en kunde, som enhver bank er interessret i, da der i jeres indkomst på over 1 mill burde være et stort opsparingspotentiale på sigt set med bankens øjne.

    Da banken så kommer frem til en tårnhøj rente skal det nok mere ses som en afvisning, idet jeg går ud fra at banken har vurderet at der er nogen store usikkerheder i jeres bankengagement. Det kan være f.eks at jeres indtægter ikke er så indlysende sikker eller at i er selvstændige, store passiver eller hvad ved jeg.

    For som sagt er I en kunde som enhver bank ville være særdeles glade for at få ind i kundekartoteket.

    #150886
    thsvForfatter

    Skift dog til Nordea, der tilbyder boligprioriteten til blot 5,05% pt.
    Og ingen fikumdik, med deres fordelsprogram, 5 produkter og samlet engagement på mindst 250.000 kr, mon ikke I let opfylder det.
    Men hader personligt de uigennemsigtige rentevilkår som banker tilbyder, ligeledes er det jo ikke alle, der kan få Danske Banks laveste rente på Prioritet Plus.

    #150902
    AnonymForfatter

    Ja – klart. Det kan da også være at de ikke regnede vores indtægter for sikre.
    Det er ikke det som er det mærkelige. Det er det, at de ikke selv anede hvorfor de kom frem til resultatet.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.