Andelslejlighed

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90750
    AnonymForfatter

    Heløj,

    Jeg er en studerende på 1. år og har derfor lang studietid endnu.

    Jeg ønsker at købe en andelslejlighed der står til salg til 995.000 med boligudgift på 2280 kr. mdt.
    Jeg vil selv ligge 200.000 og skal derfor låne resten
    Skal i banken i nærmeste uge og hører hvad banken vil tilbyde.

    Er der noget jeg skal være opmærksom på? Planen kunne måske være at udleje den, som også er tilladt i forhold til andelsvedtægterne.

    #150850
    AnonymForfatter

    skal måske nævne min udbetaling med su + job = 9500 ca.
    samt at nuværende husleje er 3500

    #150888
    thsvForfatter

    Glem det!

    Hvorfor skulle banken ville yde et lån, der er så ringe dækning på?

    #150892
    AnonymForfatter

    fordi jeg selv har 250k og er villig til at ligge 200 og skal dermed låne 700k. ud fra renteudgifter og boligudgift kan det maks blive 5-6k pr. måned. som ikke er umuligt.

    Derfor….

    #150908
    AnonymForfatter

    En ting er, at du kan leve på en sten, når du bor i lejebolig, men ved køb af andelsbolig i den prisklasse og som enlig låntager vil banken kræve, at du har ca. 5.000 kr./md. til dig selv. Dvs. du kun må have faste udgifter på 4.500 kr./md., hvilket er urealistisk. Et afdragsfritlån på 795.000 kr. med en rente på 7% koster alene 3.000 kr. efter skat.
    Når du skriver, at du overvejer at udleje andelsboligen, tænker jeg på, om du ser andelsboligen som en god investering. Dertil må siges, at mange andelsboliger er overvurderede i øjeblikket, hvilket ses på liggetider og store afslag i salgspriserne. Derfor er en kæmpe værdiforøgning indenfor kort tid urealistisk og du bør undersøge hvordan prisstigningerne har været i netop den andelsboligforening de seneste år.
    Omkring udlejning skal du huske, at der skal betales skat af lejeindtægt og du bør få en advokokat eller lignende til at lave lejekontrakten, så du ikke kommer i klemme.

    #150912
    AnonymForfatter

    skide godt svar. Lige hvad jeg havde brug for! Thumbs up på den!

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.