huskøb af familie.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90730
    AnonymForfatter

    Hej.

    jeg står i den situation at efter dødsfald, overvejer jeg kraftigt at se om jeg kan købe min afdøde Mormor’s hus. Der er 5 søskende som gerne vil have jeg overtager huset. Men jeg skal selvfølgelig gi noget for det. huset er vurderet til 1 mil. af en ejendomsmægler.
    jeg kan få lov at købe det for 800.000.

    problemet er bare at jeg er studerende med job. Jeg har et rådighedsbeløb på ca 9000kr om mån. har en studiegæld på ca 40000kr. Har en båd som kan sælges for ca 75000kr. jeg har en kæreste som gerne vil flytte med, men ikke vil være en del af handlen. hun vil gernme ligge 2500kr om mån i husleje. udover det er der gode muligheder i at kælderen kan lejes ud for ca 4000kr om mån.

    er det helt urealistisk at jeg kan købe huset og kan man godt få lov at købe huset af Familien på den måde?

    #150620
    testForfatter

    det er jo sådan set kun dig selv der kan svare på det spørgsmål. Mener du selv du kan stille et realistisk budget op der gør at du kan financier 800.000 kroner? Du kan max belåne de 80% af de 800.000 så resten skal du ta om boliglån til en højre rente

    alternativ kan du jo spørge de søskende om de evt vil acceptere at handlens finansieres med sælger pantebrev e.g. at du skriver under på at du skylde dem pengene. Så kan i jo aftale afdragsfrihed eller hvad du ny har råd til at betale.

    men mit umiddelbare svar er nej det tror jeg ikke

    #150624
    AnonymForfatter

    Må desværre nok tilslutte mig test.

    Tror ikke din økonomi kan trække det .-(
    Men held og lykke 😉

    #150636
    KrisserForfatter