huskøb af familie.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90730
    AnonymForfatter

    Hej.

    jeg står i den situation at efter dødsfald, overvejer jeg kraftigt at se om jeg kan købe min afdøde Mormor’s hus. Der er 5 søskende som gerne vil have jeg overtager huset. Men jeg skal selvfølgelig gi noget for det. huset er vurderet til 1 mil. af en ejendomsmægler.
    jeg kan få lov at købe det for 800.000.

    problemet er bare at jeg er studerende med job. Jeg har et rådighedsbeløb på ca 9000kr om mån. har en studiegæld på ca 40000kr. Har en båd som kan sælges for ca 75000kr. jeg har en kæreste som gerne vil flytte med, men ikke vil være en del af handlen. hun vil gernme ligge 2500kr om mån i husleje. udover det er der gode muligheder i at kælderen kan lejes ud for ca 4000kr om mån.

    er det helt urealistisk at jeg kan købe huset og kan man godt få lov at købe huset af Familien på den måde?

    #150620
    testForfatter

    det er jo sådan set kun dig selv der kan svare på det spørgsmål. Mener du selv du kan stille et realistisk budget op der gør at du kan financier 800.000 kroner? Du kan max belåne de 80% af de 800.000 så resten skal du ta om boliglån til en højre rente

    alternativ kan du jo spørge de søskende om de evt vil acceptere at handlens finansieres med sælger pantebrev e.g. at du skriver under på at du skylde dem pengene. Så kan i jo aftale afdragsfrihed eller hvad du ny har råd til at betale.

    men mit umiddelbare svar er nej det tror jeg ikke

    #150624
    AnonymForfatter

    Må desværre nok tilslutte mig test.

    Tror ikke din økonomi kan trække det .-(
    Men held og lykke 😉

    #150636
    KrisserForfatter

    Huset i sig selv vil koste omkring 5000 kroner om måneden i faste forbrugsudgifter. Hertil kommer en udgift på 4000-5000 kroner om måneden til et lån på 800 000 kroner. Husk desuden på, at al indkomst tæller med i dit SU-fribeløb, også selv om du kan trække andre udgifter fra (f.eks.: hvis du har renteindtægter for 25 000 kroner og renteudgifter for 100 000 kroner, så har du i forhold til SU haft en nettoindkomst på 25 000 kroner). Derfor kan det betyde en indkomstreduktion hvis du lejer kælderen ud.

    #150644
    AnonymForfatter

    Hej,

    Du er studenrende med et allerede studiegæld som ikke er betalt tilbage.
    Samt er dit rådelighedsbeløb ikke så stort.

    Jeg vil mene at din økonomi ikke er klar endnu til køb af bolig. Men allerede gæld som skal betales, varme/el m.m. som også skal betales er dit rådelighedsbeløb allerede så lavt at du vil se problemmer i at betale et fastforrentede realkredit lån.

    Husk altid at du skal kunne betale et fastforrentede lån før du kan tage det billige variable lån – Dette er for din egen sikkerhed.

    Jeg vil klart vente med køb af bolig til jeg er færdig med uddannelse og har et fast job med fast indtægt. – Muligvis allerede gæld betalt ud.

    Du skal også huske på at du kun kan belåne 80 % af din bolig. Derfor skal du have 20 % et andet sted fra, opsparing eller Bank boligkredit.

    Mvh
    Thomas Ingham

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.