Hvad gør en person attraktiv for banken?

Forside Fora Privatøkonomi Hvad gør en person attraktiv for banken?

  • This topic has 2 stemmer and 2 svar.
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Anonym
    Forfatter
    Indlæg
  • #90725
    Anonym

    Har fuldt med i dette forum i længere tid, og er generelt interesseret i økonomi. Nu er det jeg i en tid har tænk over, hvad definitionen af en god bankkunde i grunden er, det kunne være interesant, at høre de mange gode hoveder her i forumet om deres mening.

    En kunde kan vel fra fra en banks synspunkt være i flere faser, af sit liv. Og dermed forskellige behov, samt større eller mindre formue. Men det her er tænkt ud fra en general betragtning, hvis det kan lade sig gøre.

    Kunne det være noget i retning af.

    En person der er i arbejde, har en uddannelse der næsten altid trækker sin kassekredit i minus sidst på måned ( måske en sjældent gang imellem et kort ubevilget overtræk ) – og tror bankens mand faktisk er hans/hendes rådgiver og ikke en sælger. Et minus på kassekreditten, tjener de gode penge på og et ubevilget overtræk, koster gebyr og ekstra renter uden banken har specielt stor risiko.

    Det kunne også være en person med stor formue. Nok til at det er svært for vedkommende selv, at have tid til at pleje sin formue, her er det jo nemt at tage sig betalt for special services. Men dem er der jo bare ikke så mange af.

    Spørgsmålet er ikke bare for sjov, det kunne være ganske givtigt om man kunne stille nogle punkter op for at blive en attraktiv kunde. Men hvad skal der til?
    Måske kan man ikke forenkle det så meget, som jeg har skitseret her – i så fald er alternative forslag er velkommene 🙂

    Personligt falder jeg mellem de to grupper, og har den opfattelse at være komplet værdiløs som kunde i banken, både som private person og i firma regi. Har ikke tænkt mig, at være værdifuld som i første eksempel, har en fornuftig økonomi men netoformuen er ikke stor nok til sådan rigtig at være V.I.P

    Håber I har lyst til, at komme med jeres input….

    #150530
    Anonym

    Hej

    Sagt med et “stort grin” – før krisen var de gode kunder dem, der lånte en masse penge i banken og ikke havde nogen særlig opsparing.

    I dag er de gode kunder dem, der ikke skylder noget og har en god opsparing.

    #150590
    Anonym

    Det er et omfattende spørgsmål:

    Børn og unge kunder er vigtige, da de gerne på sigt skulle genere en stor del af den fremtidige indtjening. Det er derfor unge får så favorable vilkår i bankerne.

    Indlånskunder har altid været i høj kurs, idet banken ofte betaler en lavere rente til dem end ved ekstern finansiering. Pension er bl.a. et af de områder, som mange banker satser stort på for tiden.

    Udlånskunder, især boligejere, er en stor indtjeningskilde. Men den større indtjening hænger også sammen med risikoen. Udlånskunder som har en stærk økonomi vil altid være i høj kurs.

    Investeringskunder er også blevet mere og mere attraktive, hvilket kan ses ud fra bankernes produktudvikling mht. nye investeringsprodukter og investeringspleje.

    Dertil kommer netbankkunder, forsikringskunder, ambassadørkunder, tilfredse kunder osv.

    Jo flere forretninger kunden samler, jo mindre ressourcekrævende, jo mere loyal osv. jo større værdi skaber kunden for virksomheden ligesom i andre brancher.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.