Lån i Sweiserfranc

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90715
    AnonymForfatter

    Hej.

    Jeg har lån i CHF og vil gerne hører hvad i betaler i rente på dette ?
    Min bank vil ikke oplyse hvordan de kommer til denne rentesats jeg betaler.!Den er pt 5,17 % og det mener jeg er for meget.

    #150310
    AnonymForfatter

    Det lyder som meget, renten på et chf-lån ligger vel omkring 2,5-4%. du kan vel se i lånedokumentet hvilken rente du følger.

    Hvor jeg arbejder laver vi kun chf lån til formuende kunder samt erhverv. Men har stadig en del fra tidligere og de ligger i ovenstående renter. Men det kommer jo meget an på din økonomi samt sikkerheder

    #150382
    testForfatter

    du bor ikke på island vel?

    #150538
    AnonymForfatter

    Hej igen.
    Tak for jeres svar.Vil gerne uddybe min situation :

    Optaget 1 mill.i CHF. pr.20-12-2008 kurs 4,82 .
    rente pt. 5,2 %
    I min kreditaftale er det aftalt:"Kreditten forrentes med en variabel rente til bankens “cost of founds"med et tillæg på 2.4 %
    Kreditaftalen har 100 % sikkerhed.dvs. ingen gæld i pantet.

    Jeg har møde med banken imorgen og vil forhandle rente ned….Har i nogle gode forslag til dette og hvilken rente ?

    Jeg er også parat til at skifte bank ,hvis vi ikke når til enighed-, dog går jeg ud fra at der bliver et valutatab og ! kan dette tab trækkes fra evt.i skat?

    indput modtages med tak !

    #150560
    AnonymForfatter

    Cost of funds + 2,4 er jo helt vildt.
    Der hvor jeg arbejder tog vi tidligere 3 % i marginal, men det skulle så dække cost of funds + indtjning. Nu har vi lavet om så vi kender cost of funds. Alt vi tager over det, er ren indtjening. vores tillæg er ca 0,5% vil jeg tro.

    I dit tilfælde mener jeg banker ikke er ærlige. For hvad er deres Cost of funds? renten kan jo falde meget, men de kan bare sige at deres Cost er steget, og så mærker du ikek rentenedsættelsen.
    Jeg vil tage en snak med banken, hvor de skal specificere hvad din rente består af. ellers er det svært at sammenligne med noget som helst

    #151706
    AnonymForfatter

    det lån du tale om er det kun til erhverv
    jeg søger et lån på €700000 jeg vil gerne købe bageri/bolig

    #151904
    AnonymForfatter

    Lånet er privat, men det er meget/mere brugt ved erhvervmæssige lån.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.