Lån til hus…

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90712
    AnonymForfatter

    Grundet mit mangeårige ønske om at købe hus, har jeg ofte fulgt med herinde – så indledningsvis tak for mange gode og informative debatter (måske undtagen konspirationstråden vedr. nationalbankens ufhangighed. Jeg har en ven som også fokuserer for meget på det – undskyld neptun101).

    For det første, jeg har som sagt at jeg godt er klar den nuværende situation, MEN derfor har vil jeg gerne lufte min situation med jer:

    Jeg er 27, jurastuderende og således på SU. Jeg ønsker at bo i en lille fiskerby på den jyske vestkyst (grin bare, men jeg surfer og elsker natur, samt det er min fødeby hvor jeg trives glimrende) – derfor har jeg i de sidste 6/7 konstant plaget min bankrådgiver om et lån til et billigt hus (700.000/800.000) til mig og eventuelt min kæreste… MEN NEJ!!!! NEJ NEJ og atter NEJ lyder det franken… Har et forbrugslån på 80.000 (bl.a. grundet en fejlinvestering) hvilket er for meget, og har heller ikke penge til indskud…

    MEN, jeg er færdig som jurist om ca et år – hvilket jeg mener er et stærkt kort, da jeg selv tror på at jeg nok skal finde en stilling somadvokatfuldmægtig. Desuden har jeg ALDRIG betalt husleje for sent på trods af en stor husleje lige P.T (6.100) , ser i jeg har en relativ stor indkomst som musiker, hvilket min bank godt er klar over, da jeg ellers på en normal S.U ikke kan financiere en så dyr lejlighed samt rejser mm.

    OG jeg arbejder p.t i Norge hvor jeg arbejder som tjener og musiker og håber således at kunne få min gæld ned (er det egentlig smartest at nedbringe gælden ELLER spare op til indskud?)

    Jeg har lige nu kig på et hus, uden ejendomsmægler, til 800.000 kr hvor jeg kan leje kælderen ud (+ 3.500 hver måned), således kan jeg sidde billigt…