Mere luft i budgettet?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90711
    AnonymForfatter

    Hej..

    Jeg har gået og spekuleret i om det kan betale sig at lægge min klatgæld sammen, hos min bank?
    Hvis jeg gøre oventstående vil det betyde en længere afbetaling, dog med mindre renter og betydelig lavere ydelse pr. md.
    eller burde jeg lade være, og sidde lidt strammere i det, dog i et år mindre..?

    ved sammenlægning sparer jeg 1400kr om mdr..

    håber i kan hjælpe mig

    #150300
    AnonymForfatter

    Som udgangspunkt er det forkert at sige, at “ved sammenlægning sparer jeg 1400kr om mdr." – du betaler bare 1400 kr. mindre om måneden i renter og afdrag, til gengæld betaler du i en længere periode.
    1. Hvis det er et problem at få budgettet til at hænge sammen med den nuværende ordning, så flyt lånene til banken. Men lav for din egen skyld en beregning af, hvad du totalt skal betale i renter og afdrag på de to ordninger, indtil gælden er betalt ud. Så kan du se, om du sparer noget.
    2. Hvis renten på lånet i banken er lavere end den, du betaler nu, så flyt under alle omstændigheder (husk at tage højde for evt. gebyrer i banken og ved indfrielse af lån). Men behold samme eller kortere løbetid med fastholdt månedlig ydelse, så bliver du hurtigere gældfri.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.