låne penge til hus lån

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Indlæg
  • #150584
    testForfatter

    tror du dels er der alle skatterne, varme er dyre, vandet bruger du mere af, din skraldespand koster oså. i øvrigt er vedligeholdelse ikke bare lidt maling. men held og lykke med projektet

    #150594
    AnonymForfatter

    Hvordan kan det være, at jeg bruger mere vand, hvis jeg ejer? Og varmen i et lejet hus koster som regel det samme som varmen i et købt hus.
    Ligeledes er renovation også regnet ind i lejen.

    Skatter og vedligehold m.v. har man selvfølgelig regnet med i budgettet inden man afgør, hvad der kan lade sig gøre.

    #150596
    MichaelForfatter

    Vedligeholdelse på en ejendom er én ting – noget andet er nødvendige udskiftninger/reparationer fordi noget simpelthen holder op med at fungere. Det kan være et nyt varmesystem, ny kloakering eller lignende som en forsikring ikke dækker. Disse udgifter kan nemt løbe op i 40-60.000 kr og uden en opsparing, men tværtimod en stor gæld ved siden af, skal du ud og låne yderligere i ren forbrugsgæld for at finansiere den slags. Du kan derfor ikke bare regne nogle tusinde med i budgettet til vedligeholdelse og tro tingene er klaret sådan.

    Et huskøb kræver altid en sund økonomi med overskud til at betale det uforudsete kontant – uanset hvad huset koster. Eneste undtagelse er et nybygget hus hvor man kan sende regningen for en defekt videre til entreprenøren de første 5 år (tror jeg det er).

    #150608
    AnonymForfatter

    så hvis man skal stå rigtig godt,så ska man altså stå med 150-200 tusind på bankbogen,hold nu op, det er der ingen første gangs købere der har….men tak for rådene!

    #150610
    AnonymForfatter

    Du kan lige så godt vende dig til. Vilkårene går mere og mere i den retning.

    Forøvrigt er der masser der har opsparing i det niveau. 150.000 er ikke ret mange penge i dagens danmark.

    #150616
    MichaelForfatter

    Helt forenklet kan man tage sin økonomi og se om man i de sidste 5 år har været istand til at spare et betydeligt beløb op. Hvis ikke skal man ikke begive sig ind på boligmarkedet uanset hvad banken og du selv synes, da man ellers er primo kandidat inde på “Hvor kan jeg låne selvom RKI"-tråden (som nu snart har kørt i 6 år!).

    Som GP siger er 150.000 faktisk ikke en formue idag. Over 5 år svarer det til 2500 om måneden eller reelt lidt mindre hvis man medregner renteindtægten. Det bør være overkommeligt for en fornuftig økonomi.

    #151548
    thsvForfatter

    Som 1. gangskøber er et gammelt hus en ret dyr affære at kast sig ud i.
    Jeg taler af egen dyrekøbte erfaring.
    Et 1. gangskøb bør være et rækkehus eller en ejerlejlighed, og når man så har sparet en friværdi sammen ved afdrag, inflation og stigende løn (grundet anciennittet), kan man overveje at købe et hus.

    Nordea er kendt for de billigste boliglån (Boligkøbsprioritet) for tiden, så læg et budget og prøv at kontakte dem.
    BRF er nok dem, der vurderer mest optimistisk, så hvis I bare må være boligejere, så kontakt dem.

    Men uden at have bevist en opsparingsevne over flere år, er en forbrugsgæld et dårligt springbræt til køb af et hus.

    #151568
    AnonymForfatter

    Helt enig…
    Med en kassekredit på 100.000 tyder det på at indkomsten ikke dækker udgiften, men selvfølgelig kan der være en anden grund til det.
    Samt et billån på 110.000… For din egen skyld håber jeg ikke at du vælger at købe lige nu, og jeg håber også at banken lever op til sit ansvar og siger nej til et huskøb lige nu, men hjælper med en realistisk fremtidsplan så at i får afvikle gælden i en fart, og der efter sparet lidt op. I skal nok få jeres drømmehus en dag, Tæring efter næring,

    Er huskøb en slags impulskøb i dag???

    #151570
    testForfatter

    ja varmen i et hus der er lejet koster det samme som varmen i det samme hus hvis du lejer det. men varmen i et hus er dyre ind varmen i en lejlighed da lejligehder var mindre kvadratmenter ydervæg pr kvadratmener bolig aralen. en videre betaler man i et hus hele tilslutningsafgiten selv. Huset er typisk støre og der er måske have. det gør at man bruger mere vand og mere strøm.

    Fordelen ved at bo i hus er økonimske næsten ikke til at få øje på men jeg savner nu ikke overboen 🙂

Viser 9 indlæg - 16 til 24 (af 24 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.