Erfaringer med Sparekassen Sjælland?

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Mr.M.Forfatter
    Indlæg
  • #90699
    Mr.M.Forfatter

    Hejsa,

    Ser ud til at Sparekassen Sjælland er billigst med prioritetslån, hvis man ikke er læge.

    Nogle der har erfaringer med banken?

    #150128
    HalliHalloForfatter

    Er det dyrere for læger at få sådan et lån da?

    Jeg kender ikke banken eller sparekassen, men jeg tror nok at du skal købe garantbeviser for ca. 20.000 kr. for at få de kundefordele, der er gratis i mange banker i dag, det gælder f.eks. VisaDankort og Netbankgebyrer.

    #150146
    Mr.M.Forfatter

    Hehe nej, der er bare en anden bank, der er billig, hvis man er læge 😉

    Ikke interesseret i at have for 20.000 garantbeviser, et par tusinde gør mig ikke noget, men det andet er for meget i disse tider.

    Andre der kender noget til dem?

    #150152
    HalliHalloForfatter

    Lige et lille spørgsmål: Hvad vil du bruge andres erfaringer til?

    Hvis den ene siger at han er tiptop tilfreds med sparekassen, mens den næste måske siger at han har meget dårlige erfaringer med den?

    Hvad gør du så?

    SpksSjælland har i øvrigt sit hovedkontor i Holbæk og er vist en ret solid sparekasse, men jeg tror at den pønser på at blive et A/S, hvilken måske er derfor den i mine øjne er temmelig dyr.

    Jeg kan nævne mange lokale sparekasser i Jylland, der er meget billigere.

    #150154
    Mr.M.Forfatter

    Kunne bare se, at de var billige på prioriteten.
    Men tror efterhånden, at vi vil lave rent kreditforeningslån alligevel.

    Det udelukker vel så også Nordea, som kræver 250.000 kr. i samlet lån og opsparing – for at blive fordel+ kunde – dvs. jeg kommer til at betale gebyr på alt mulig åndsvagt, fordi jeg har valgt at sparer de 20% op 🙁

    #150156
    Mr.M.Forfatter

    Forslag til andre banker, hvor man ikke skal betale gebyr for Visa/netbank osv.

    #150172
    AnonymForfatter

    Hej Mikkelsen

    Jeg har lidt erfaring med begge pengeinstitutter. Jeg tror du skal vælge det pengeinstitut der passer dig bedst.

    Mht til Spks så skal du have garantbeviser for de 20.000 kr for at kunne få den fordelagtige pris( du kan godt benytte pensionsmidler til dette)

    Mht Nordea, så er det et samlet forretningsomfang med Nordea på 250.000 kr. men du kan vælge at benytte dig af Nordea Kredit, så tæller kreditforeningslånet også med.

    Nordea er konkurrencedygtige på de fleste produkter og priser.

    #150174
    Mr.M.Forfatter

    Vil tjekke med Nordea, om Nordea Kredit tæller med, som de 250.000.

    #150180
    AnonymForfatter

    Det er meget nemt at blive fordel+ kunde i Nordea. De 250.000 kr. er samlet lån og opsparing. Herudover skal du have 5 produkter og her kan du vælge mellem 29 stk. Selv en gevinstopsparing tæller med. Hvis du kommer i bekneb.

    Produkterne betaler du ikke gebyr for – de er til din egen fordel.

    Men gå ind på Nordea.dk – privat og læs om fordelsprogrammet.

    Selv er jeg meget tilfreds med dette.

    #150184
    Mr.M.Forfatter

    Min kommende rådgiver har ikke svaret endnu, så måske du ved, om kreditforeningslånet tæller med i de 250.000?

    Skal da ihvertfald have følgende:
    1. Netbank
    2. Visa
    3. Kan vel snuppe en grundkonto med kredit også, kan blot udlade at benytte kreditten.
    4. Nordea kredit

    Så mangler jeg en, men kan vælge onlineinvestering – ved ikke om den skal være aktiv på en måde.

    #150186
    HalliHalloForfatter

    Det er vist nok det du remser op til at blive fordelskunde, tast evt. selv dine tal ind i deres egen programberegner:

    http://www.nordea.dk/Privat/Bliv+kunde/36342.html?module=module03&page=page00

    #150192
    AnonymForfatter

    Det er jo en meget individuel vurdering, om en bank eller noget andet er godt eller dårlig. Men jeg har gode erfaringern med Sparekassen Sj. Vi har bl.a. haft flere billån og opsparinger, som havde de bedste vilkår da vi oprettede dem. (Vi dog ikke andre forretninger der). – Men der er op utallige banker, som tilbyder nul gebyrer på kort, bl.a. Eik, Danske, Nordea osv. – Men igen det er jo individuelt.
    Jeg ville dog aldrig selv, anskaffe mig garantbeviser, som tiden er nu. De er ikke sikret.fsda-

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.