X1 eller X5 – skal jeg gå fra 6% fastforrentet

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90687
    AnonymForfatter

    Sidder med et 6% fastforrentet lån (30 år). Restgælden er 1.536.000 kr. Mine overvejelser går på om jeg skal lægge om – og om jeg skal lægge om til X1 eller X5, da jeg ikke synes det er særlig “sjovt" at betale 6% i rente, medens “naboen" kan nøjes med at betale ca. 2%.

    Jeg mener ikke der er noget særligt vundet ved at gå fra 6% fast til 5% fast, medens jeg ser større perspektiv i noget flex (X-lån v/Totalkredit).

    Min bank har givet tilbud om et X1 lån til kurs 101 og et X5 lån til kurs 95.

    Er der nogen, der kan komme med lidt input omkring mine overvejelser. Jeg er nok lidt en forsigtig-Per, men kan nok overtales til en “fornuftig" satsning 😉

    #149896
    thsvForfatter

    Omlæg til X1-lån med rfinansiering første gang marts 2011!

    Ikke noget med længere lån, når man vælger Flex-løsningen.

    Skulle 4% 30 år komme over kurs 98, så omlæg til det, eller overvej 45 20 år, hvis du har råd til ydelsen. Her er afdraget på restgælden jo ret stort.

    #149898
    thsvForfatter

    Kurserne på X-lånene er sådan set ligegyldige, da de blot bruges til at udregne renten, og kun har betydning, hvis lånet skal indfris før næste refinansiering.
    Selve lånet er jo et kontantlån.

    #149952
    AnonymForfatter

    Tak for hurtigt svar, thsv.

    Jeg har set kurserne fra Totalkredit på 4% 30 år, og den står d. 7/1 til 91,80.

    Hvis du skulle vælge her og nu, formoder jeg, at du vil tage X1 – i sær pga. den lave kurs på 4%, og at der kan gå lang tid inden den nærmer sig kurs 98?

    Min bank har sagt at X1 skal refinansieres til vistnok september, kan det passe?

    #149956
    thsvForfatter

    Det var nu osse 4% 20 år jeg henviste til!
    Den står i kurs 95,45 hos RD.

    Jeg ville optage X1-lån og følge renteudviklingen nøje.
    Alternativt blot 4% 20 år, og så få afdraget min gæld.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.