Dokumentfalsk / Danske Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90682
    AnonymForfatter

    En historie og lidt råd 🙂

    Sommeren 2008 sætter jeg min bil til salg på nettet. Jeg bliver kontaktet af en udlænding som gerne vil købe og som sender en check.

    Med det blotte øje, for blondiner som jeg, ser checken rigtig nok ud, men jeg har mine tvivl. Jeg tager denne check og går i min bank, Danske Bank. Jeg går til skranken og da hun vil indsætte denne check siger jeg at det må hun får guds skyld ikke. Hun må meget gerne hjælpe mig med og se om denne er falsk OG hvis den ikke er, så om der overhovedet var dækning på den.

    Beløbet var 9000 euro og har ALDRIG stået til rådighed på min konto eller for den sags skyld på nogen måde været vist som beløb.

    Næste dag ringer den søde dame fra Danske Bank mig op, rigtigt nok, den var falsk. Jeg spørger “hvad så nu?". De vil vidersende denne til politiet som ville kontakte mig. Fair nok. 1-2 dage efter bliver jeg kontaktet af en betjent der får historien om hvem der havde kontaktet mig, navn etc.

    Godt så.

    Igår aftes, her ca 2 år efter banker to betjente på min dør. Den ene siger “Godaften, klokken er … og du er sigtet for dokumentfalsk af Danske Bank"..Huh?? Jeg gav dem historien, men når jeg ikke kan huske navnet på den udlænding eller stadig har korrespodancen med ham liggende kunne det jo være noget jeg fandt på..(Nej jeg har ikke gemt det efter to år..dumt men sandt)

    På intet tidspunkt for to år siden gav den søde dame fra Danske Bank mig indtryk af at jeg ville blive anklaget for noget, men at de gladeligt ville hjælpe med at få det opklaret.

    Jeg har været kunde i Danske Bank i 10 år og er det stadig. Jeg har ingen lån eller kredit ved dem. Har aldrig haft overtræk på min konto etc. Jeg er på ingen måde tidligere straffet.

    Hvad fanden gør jeg?? Det er godt nok meget skidt hvis sådan noget kommer til at stå på min straffeattest..Synes jeg i hvert fald

    Klager jeg min nød til direktøren for Danske Bank?? Jeg husker tydeligt hende jeg havde kontakt med dengang. Skal jeg bare stå til og se hvad der sker?

    Ja jeg er konfus, bitter osv. Og man kan være bagklog. Jeg skulle måske have kørt direkte til politiet den gang..Hmmm…

    #149836
    AnonymForfatter

    Du spiller på alle strenge:

    – Klag til direktøren

    – Klag til Danske Banks klagechef

    – Meddel Danske Bank at du hiver dem i forbrugermagasinet Kontant eller Basta, hvis det fastholder sigtelsen.

    … men først og fremmest. Få fat i en dygtig advokat, der ved noget om strafferet.

    #149838
    AnonymForfatter

    Det er godt en rædsom historie.

    Sagen er den, at det er en rimelig alvorlig sigtelse, derfor kan du se frem til at politiet rent faktisk vil bruge ressourser på den. De vil derfor skulle tage din forklaring til efterretning og forsøge at finde frem til damen fra Danske Bank.

    De vil vel også af tingbogen kunne se, at du rent faktisk har solgt din bil i den pågældende periode, hvilket taler for din forklaring.

    Jeg tror, ikke du kan se frem til at blive dømt da din forklaring er svær at modbevise, man er jo forsat uskyldig indtil andet er bevist. Så chin up.

    #149846
    AnonymForfatter

    Ja..Den faktisk okay søde politibetjent sagde også at jeg “kun" var sigtet, ikke dømt men alligevel..

    Overvejer seriøst at gå hele vejen til toppen, vil så nødig begynde med advokater lige nu..De koster kasse, så den vil jeg gerne trække lidt..

    Hvad der undre mig lidt er at Danske Bank så har “beholdt" mig som kunde..At der ikke tidligere har været noget fra dem eller at jeg har hørt noget..

    Og ja bilen blev solgt til nogle ærlige mennesker fra Lolland en uge efter alt det her..

    Jeg takker MEGET for jeres svar..Hjælper en del når man pludselig bliver fanget på det forkerte ben..

    Noget helt andet..Hvorfor får jeg ikke nogen mail med aktiveringslink?? Har ventet en dag på det nu fra MyBnaker…

    #149850
    AnonymForfatter

    Du er sigtet for en forbrydelse med en straframme på mindst 6 år ubetinget fængel, og så vil du ikke betale for en advokat ?

    Sig mig, er du vanvittig ?

    #149852
    AnonymForfatter

    :-(…

    Jeg har fået fortalt jeg max kunne få en bøde..Hmmm..

    Har bare ikke 10-20.000 at lægge til an advokat..Men måske man kan finde en sød én hvor man kan betale lidt af gangen.

    #149858
    thsvForfatter

    Måske du kan blive bevilget en advokat!

    #149862
    AnonymForfatter

    Du har sikkert en retshjælpsforsikring i din indbosforsikring.

    Ja, strafferammen er 6 år. Straffen ville in worst case være meget langt fra, næppe fængselsstraf.

    #149864
    AnonymForfatter

    Det må jeg da lige lurer om jeg har i min inbo..Eller i en af alle de andre forsikringer man render og betaler til. Tak for det..Havde nok kommet på det før eller siden, men vil da bestemt nu undersøge det… 🙂

    #149866
    AnonymForfatter

    Jo man plejer faktisk altid at idømme fængelsesstraffe for checkfalskneri mon ikke det giver 1-2 måneders fængsel.

    #149868
    AnonymForfatter

    Jamen jeg har skisme ikke lavet checkfalskneri…

    Finder nok ud af det..

    #149870
    HalliHalloForfatter

    Bare et lille spørgsmål:

    Den omtalte udlænding der har sendt dig en check på 9000 Euro har han ikke kontaktet dig med henblik på at få udleveret bilen.

    Din “historie" lyder lidt mærkelig på mig, og det er da ikke Danske Bank der sigter dig for noget, det er da politiet og anklagemyndigheden. Danske Bank har da bare gjort sin pligt og afleveret checken til politiet, mere har de da ikke gjort.

    Og du må da endvidere kunne forklare hvordan du er kommet i forbindelse med denne udlænding….

    #149872
    AnonymForfatter

    Jeg vil forslå dig at få beviliget en advokat, idet du har ret til dette.

    #149876
    AnonymForfatter

    Det er sjældent folk bliver sigtet helt uden grund.

    Det er jo ikke bare Danske Bank, der har fundet anledning til at politianmelde dig.

    Politiet har yder mere vurderet, at der er noget om snakken. De har rent faktisk rejst sigtelse! Og det er nu engang sådan at 90% af sigtelserne fører til domfældelse.

    Så selv om du selvfølgelig er uskyldig indtil det modsatte er bevist, så er der en overhængede fare for, at det modsatte vil blive bevist.

    #149878
    AnonymForfatter

    Denne “udlænding" kontaktede mig via min annonce på GulogGratis på email..Det er der såmænd ikke noget mærkeligt i..Det er der mange der har gjort

    Jeg skulle kontakte ham når pengene var på min konto og så ville han afhente bilen. Jeg skrev til ham at checken var falsk og hørte intet fra ham igen og kunne ikke få fat i ham. Heller ikke noget mærkeligt i det..

    Det er sådan at hvis man går i banken med en check indsætter de beløbet på din konto med det samme (Det har jeg prøvet før med hussalg osv) og hvis de så finder ud af der ikke er dækning eller lign. trækker de pengene tilbage..Det kunne være at denne udlænding håbede det ville gå sådan til og at jeg ville kontakte ham vedr afhentning af bilen INDEN banken fandt ud af at checken var falsk.

    Det kan godt være historien lyder mærkelig men er dog sand..

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 57 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.