Billigste sted at have et privat pensionsdepot

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • OBSForfatter
    Indlæg
  • #90677
    OBSForfatter

    Hej.

    Jeg leder efter et billigere sted hvor jeg kan samle 2 pensionsdepoter som p.t. er i 2 forskellige pensionsselskaber (Danica og Skandia). Begge er link-ordninger og koster et ret anseeligt gebyr hvert år synes jeg. Så jeg tænkte om ikke det er billigere at flytte disse midler over i et depot i en bank eller f.eks. til Nordnet eller E-trade og selv investere dem i nogle investeringsforeninger.

    Er der nogen her der har noget input til dette?

    #149782
    AnonymForfatter

    Det er mit indtryk at mange “arbejdsgiverbetalte pensioner" i mange tilfælde er ret billige. Det gælder eksempelvis Pension Danmark.

    Hvis du er heldig at være i et af de billige selskaber, så kan du overveje at betale ekstra ind her.

    #149822
    OBSForfatter

    Det var selvfølgelig også en mulighed.

    Men jeg ved ikke om det pensionsselskab hvor min arbejdsgiver-pension er oprettet, er specielt billigt. De tager 57 kr. om måneden + 2% af det indbetalte i administrationsgebyr. Er det billigt?

    #149830
    AnonymForfatter

    Mit råd er, at du selv skal tage hånd i hanke med dine pensions investeringer. det er alt for alvorlig en sag til at være overladt til bankfolk og pensionsfolk. De vil ikke dit bedste, men deres eget bedste – stol på det. Desværre har de sidste års tab medført at der sikkert er en negativ PAL SKATTE konto vedr. din pensionsopsparing, og nogle pensionsselskaber er så grådige at du ikke får den negative saldo med hvis du flytter og samtidig har nogle af dem den frækhed at opkræve kursværn oven i, dvs de tager noget af din pension foruden gebyrerne de opkræver en gang til. Du skal derfor regne på hvornår du skal flytte ud af pensionsselskaberne og over i Nordnet eller e-trade. Men gør det såsnart du kan og få en større pension, under forudsætning af at du sætter dig ind i at indkøbe aktier og erhvervsobligationer af god kvalitet. Fx. NKT FLS GAZ-Capital GaZProm SparInvest Value aktier, nogle LD invest og investeringsforeninger i BRIK området m.m. Sørg for at have flest udenlandske aktier, med den regering vi har, vil dansk erhvervsliv synke i grus stille og roligt
    Meld dig ind i Dansk Aktionærforening( så får du billigere kurtage i banken) og det giver dig mulighed for at tage et af deres kurser i aktieskolen. Det er måske indtjent på de første handler. Jeg har selv pensions konti i både E-Trade og NordNet og kan ikke afgøre hvem der er bedst og sikrest. Det er jo bevist at intet overhovedet i den finasielle sektor er sikkert, fx måtte Danske Bank låne 26 milliarder af os danskere.
    = 5200 kroner per dansker

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.