Flytning af bank – lidt eller det hele

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90673
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Jeg påtænker at flytte mine bankforretninger fra Sparekassen Østjylland til Lån og Sparbank som vil give en bedre rente på min lønkonto.
    Spørgsmålet er om jeg skal flytte det hele inkl. børneopsparing osv.
    Er der gebyr fra den bank man flytter fra, og hvis der, hvor der jeg størrelsen af gebyret. Jeg har kigget på hjemmesiden, men kan ikke se det.
    Jeg kan naturligvis spørge min rådgiver i Sparekassen, men vil gerne være “klædt lidt på" inden.
    Jeg er klar over at der er flere ting at tage stilling til, men tænker at et større gebyr kan “æde" fortjenesten i de næste mange år.
    Er der nogen med erfaringer?

    #149708
    AnonymForfatter

    Det afhænger af den konkrete bank.

    Læs forretningsbetingelserne eller spørg i banken.

    #149712
    AnonymForfatter

    Tak…….

    #149718
    testForfatter

    om jeg ligefrem kan anbefale l&spar ved jeg ikke rigtigt. På det seneste er de begyndt at forlage 2 kroner for både at betale et giro kort og lave en konto til konto overførsel via net bank.

    #149720
    OpgaveForfatter

    Din nuværende bank kan og må gerne tage gebyr for at flytte dig som kunde, fx koster det sikkert lidt at flytte børneopsparingen.

    Hvis det er renten på din lønkonto som betyder noget, så ville jeg nok ikke flytte bank for det. Der kan ikke være meget forskel og går ikke ud fra at du har større beløb stående på en lønkonto..

    #149728
    AnonymForfatter

    Er der nogen der kender den omtrentlige størrelse af de omtalte gebyrer.
    Og, jo jeg har lidt stående på min lønkonto…
    Nu var det ikke så meget min dybere årsag til at se på en flytning, men spørgsmål om gebyr ved flytning, jeg ønskede at vide mere om.

    #149732
    AnonymForfatter

    De gange jeg har flyttet bank, har jeg enten sikret mig, at den bank jeg skifter til betaler flyttegebyrer, eller også har jeg bare bedt min nye bank om at oprette de fornødne konti, og derefter selv overført beløbene og lukket mine konti i den gamle bank.

    Typiske gebyrer ligger på 100 – 500 kr pr konto.

    #149740
    AnonymForfatter

    Jeg vil ikke anbefale den ene bank frem for den anden, men jeg tror ikke du skal forvente at Lån og Spar Bank kan give dig bedre vilkår end Sparekassen Østjylland.

    Lån og Spar Banks 5% på lønkonto af de første 50,000 kr. er kun et salgstrick, ligesom når Føtex har tilbud på rød peber, men er dyre på samtlige andre varer.

    Jeg kan slet og ret ikke se hvad Lån og Spar Bank gør bedre en andre banker —- Hvis jeg var dig ville jeg undersøge marked endnu engang, før jeg ville tage den endelige beslutning.

    Nu kender jeg dig af gode grunde ikke, men hvis du har rimelig styr på din økonomi og selv kan ordne det mest almindelige, hvorfor så ikke vælge en internnetbank. Det er altså ikke vanskeligere at låne penge ved at udfylde et ansøgningsskema end ved at tale med en bankrådgiver og som hovedregel er indlånsrenten på pensions/børneopsparing/opsparringkontoer højre.

    HUSK – en bankrådgiver, god eller dårlig koster i omegnen af 600 kr. pr. time, som skal betales på den ene eller anden måde.

    Held og lykke med dit bankskifte.

    #149748
    AnonymForfatter

    Tak for jeres svar, det er nyttige oplysninger.
    Jeg vil se nærmere på det, som I siger

    #149750
    Michael01Forfatter

    Husk pensambank.dk hvis dine forældre, svigerforældre, børn, svigerbørn, søskende har forbindelse til FOA.

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.