Afvisning af PBS

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90667
    AnonymForfatter

    Hej

    Vi har haft lidt økonomiske problemer på det sidste og har i en periode på ½ år afvist pbs inden betaling… Nogle af dem har vi selv afvist andre har banken. Det drejer sig om ca. 15 på det ½ år…
    Vi står nu i den situation at banken har opsagt ALLE vores PBS-aftaler og vi derfor får girokort ind af døren… Kan de godt bare gøre det uden yderligere varsel?? Vi har begge mastercard direct og kan derfor ikke overtrække vores konti… jeg er registreret i RKI.

    Vi havde tidligere en sød bank-rådgiver, der var til, at snakke med trods min rki-registrering. Da jeg snakkede om, at blive elev, sagde hun, at vi kunne sætte ydelsen ned på lånet i min elevperiode… Dejligt…
    Meeen hun stoppede og da jeg så skulle være elev fik vi besked fra banken, at man ikke kunne sætte ydelsen ned og fremover ville de ikke have noget med os at gøre… Vi kunne få lov, at passe os selv uden rådgivning og nu har de så opsagt alle vores pbs-aftaler.

    Jeg synes det er lidt, at stille folk i en værre situation end den man var… for vi havde været nede og snakke med vores gamle rådgiver og havde haft et budget med, hvor det faktisk ville se rigtig godt ud fra april 2010… men inden da, de første måneder af 2010, ville det se meget sort ud… hun havde accepteret det og sagde, at når det så fornuftigt ud senere, så ville de gerne godkende det. Men efter hun er stoppet er vi bare blevet frosset ude… Nu ser situationen meget værre ud, for det minus hun havde accepteret på budgetkontoen, det kan vi ikke få lov til, hvilket betyder, at nu sidder vi med regninger der ikke kan betales og det vil tage meget længere tid, før det hele ser fornuftigtig ud…

    Er meget frustreret og forvirret, for jeg ved ikke hvordan vi kommer ud af den situation igen… Kan jo ikke bare skifte bank pga. min rki-registrering, som der i øvrigt kun er 1 af og spm er væk til marts 2011.

    Gode råd modtages gerne…

    Godt nytår

    #149670
    testForfatter

    problemet er vel næppe om de må opsige dine pbs aftaler eller ikke. Problemet er at du ikke har penge til at betale dine regninger. Der er kun en kur og det indtægterne op eller udgifter ned. Så lave et budget og barber ind til benet.

    #149674
    AnonymForfatter

    Ja, hvis I gentagende gange ikke har haft dækning på kontoen til betaling af PBS-regninger, så vil jeg mene banken godt kan melde det hele af.

    #149690
    AnonymForfatter

    Hvis der har været gentagne overtræk, så må banken gerne opsige jeres pbsaftale. I har jo stadig mulighed for at betale regningerne med indbetalingskort. Nu bliver i bare automatisk tvunget til at sørge for at der er dækning for regningerne.

    Det kræver at i tager ansvar for jeres økonomi. Hvis i ikke kan betale alle jeres regninger, så start med de vigtigste, fx. husleje. Minimer jeres udgifter. Ring til dem i skylder og bed om udsættelse eller opdeling i rater, som i kan overholde. For at finde ud af det, bliver i nødt til at sætte jer ned og regne på jeres budget og lægge penge til side til de dyrere måneder.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.