Eik Bank’s “jagt” på kunder

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90660
    AnonymForfatter

    Jeg synes I skulle læse derom:

    Kære “fornavn"

    Jeg må erkende, at det er første gang, jeg hører om det problem, du har med din bank. Umiddelbart vil jeg sige, at det er nok, at du har oplyst din adresse til Folkeregistret og Pensionsstyrelsen. Det er ok, med de papirer du har sendt, de er officielle og fra en offentlig myndighed.

    Med venlig hilsen
    “navn udeladt"
    SKAT
    Kundecentret
    Tlf. 7222 1818
    ————————-
    Tekst: Jeg har haft lidt problemer med min Eik Bank, der truer med at lukke min konto.

    Banken skriver:
    Vi er blevet opmærksomme på, at vi desværre ikke har dokumentation for din udenlandske adresse og ID-nr., som er påkrævet af SKAT.

    Du bedes venligst hurtigst muligt sende os dokumentation for din adresse og ID-nr. (ID-nr. er hvad, der svarer til det danske CPR-nr.), så vi kan opdatere dine personlige oplysninger i vores register.

    Dokumentationen skal være fra en offentlig myndighed i det land, hvor du er bosiddende.

    Vi gør opmærksom på, at vi har pligt til at spærre dit engagement, hvis vi ikke har modtaget den fornødne dokumentation inden den 28. december 2009
    —-

    vh BoSol

    #150006
    HalliHalloForfatter

    Nu er det jo nok ikke noget banken gør for at genere sine kunder, men iøvrigt mener jeg at banken skal kræve særskilt dokumention for en udenlandsk adresse uagtet at du har flyttet din adresse i folkeregistret. Og især da hvis du ikke har gjort det, da du blev kunde i banken.

    Og hvis det, hvad jeg ikke tror, skulle være overflødigt, hvad går der så af dig ved at scanne en kopi fra dit lokale folkeregister eller skattevæsen?

    I øvrigt overvåger CIA samtlige overførsler, der sker mellem landene, hvorfor det er vigtigt for bankerne at have dokumentationen i orden.

    #150050
    onkelForfatter

    EIK bank har ret – alle skal oplyse deres “TIN kode" for at banken kan føre
    kundeforholdet – dette er lovkrav og det kan undre at Skat ikke ved det…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.