Salg af gammelt guld

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90652
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at sælge nogle slidte gamle arvede smykker som gammelt guld.
    Er der nogen der ved om der er forskel på den pris man kan få hos forskellige
    guldsmede, eller er der evt. et bedre sted at sælge det.
    Har ikke meget med bank at gøre, men jo da noget med investering….

    #149472
    AnonymForfatter

    Først ville jeg starte hos den lokale guldsmed/smykkeforretning for at få en vurdering og så måske lige spørge én til for ikke at blive snydt. Guldsmeden vil formentlig også kunne fortælle, om der overhovedet er efterspørgsel på smykkerne.

    Smykkeforhandlere mv. vil altid give dig en lavere pris, end hvad smykkerne er værd, for de skal jo kunne tjene penge på videresalget. Til gengæld går salget ofte hurtigere.

    Hvis du sælger smykkerne privat, er den største udfordring at finde den rette køber, dvs. vælge det rigtige salgssted (internettet, avis, mund til mund), spørge dig selv om hvor meget tid/hvor mange penge du vil bruge på det og fastsætte den rigtige pris (hvad sagde vurderingen og hvad sælger andre til?)

    #149486
    AnonymForfatter

    Lauritz.com er værd at prøve.
    Du får som udgangspunkt en vurdering – så kan du jo arbejde videre derfra.

    #149848
    AnonymForfatter

    Mit firma køber gammelt guld. f.eks. 14 karat ca 85,-/gram

    #149856
    AnonymForfatter

    Husk dog at kursen kan svinge meget fra dag til dag..

    Har været i en butik for at få vurderet/guldprisen på et par ringe fra tyrkiet og de var ikke meget værd, men ekspedienten var så “venlig" at sige at vi skulle prøve at komme igen dagen efter da værdien svingede meget, det gjorde vi så og dagen efter var de omtrent dobbelt så meget værd..

    MvH

    Jesper

    #149860
    thsvForfatter

    http://nyfortuna.dk/index.php?page=guldpris

    Endnu et firma her, dagspris 88,- ved 14 karat.
    men prøv den lokale guldsmed, hvor man kan købe nye smykker.

    #150044
    AnonymForfatter

    Hvis du har fået smykkerne vurderet hos en guldsmed og ved hvad de er værd, kan jeg anbefale at prøve Trendsales.dk Mvh RK

    #150062
    SoleilForfatter

    Ved salg af guld/sølv/ædlestene smykker skal man altid lige være opmærksom på, at nogle smykker har en værdi, som kan gå langt ud over metalværdien – det gælder f.eks, hvis de er gamle (dvs 2-3-4-500 år eller mere), eller hvis de er lavet, designet, af fine kunstnere (Fabergé, Georg Jensen f.eks), for i sådanne tilfælde kan værdien meget nemt langt overstige den rene metalværdi.

    #151664
    AnonymForfatter

    Altid kontrollere den aktuelle guldpris, før du går til en guldsmed. Så skal du vide, hvad du kan spørge. Aktuelle guldpris i danske kroner kan findes på guldpris.dk
    Husk, at det er verdens pris, og at sagen, når guldet er 24K. . .

    #151672
    AnonymForfatter

    Jeg har prøvet det hos Bruun Rasmussen, hvor jeg ville have vurderet nogle gamle græske guldmønter på 200g tror jeg det var. Desværre var det kun guldprisen jeg kunne få på det tidspunkt og ikke noget historisk:-). Tror faktisk jeg kunne få en ok pris i forhold til f.eks hos en guldsmed. Så det er da værd at prøve.

    #159862
    AnonymForfatter

    Hvis man skal sælge guld, så sælg det til Vitus Guld, de giver Danmarks Højeste Guldpriser, god service og profesionelle omgivelser. . Se deres hjemmeside: http://www.Vitusguld.dk

    #159874
    AnonymForfatter

    Der er mange i danmark som køber brugt guld, men ingen af dem der giver en god pris.
    Prøv at søg på online firmaer i usa. Her kan du sælge for det dobbelte.

    #159880
    AnonymForfatter

    Der må jeg lige rette dig, Guldaben.. Jeg har læst i diverse artikler om Firmaer der snyder deres kunder med gram vægten, og da kunderne efterfølgende takker nej til tilbuddet, smelter firmaerne alligevel deres guld og de hører aldrig fra dem. Tror nu heller ikke der er nogle der vil sende deres Guld til USA, taget transportudgifterne i betragtning, kan det nok ikke betale sig, se http://www.vitusguld.dk for Danmarks højeste Guldpris..

    #159904
    AnonymForfatter

    Tak for link.

    Ville egentlig os bare sige at de fleste af dem der køber i dk tager helt sindssygt lave priser.

    #179024
    AnonymForfatter

    søg på google efter ….salg af gammelt guld…. så skal du se
    Ny Fortuna
    Brevguld
    Nicuma
    er nogle af navnene.
    dagspris i dag er ca.8 karat94kr-14k. 165kr- 18k. 211kr

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 19 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.