Kan det virkelige passe?

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #90646
    AnonymForfatter

    Hej med jer

    Jeg er ny herinde og har brug for lidt rådgivning.
    Jeg har et lån i min bank som jeg desværre pt ikke har mulighed for at kunne betale.
    Min bankrådgiver bliver så ved med at rykke for den månedlig ydelse og så kommer der selvfølgelig rykkergebyr på.
    Det er så også fint nok men det er så kommet så langt at hun har spærret mit kort pga af den manglede betalingen. Sådan så jeg ikke kan hæve min løn.

    Er det ikke ligesom at stjæle? Jeg mener bare at jeg prioriterer selvfølgelig min husleje og varm i huset da jeg også har 2 børn at tænke på.

    Hvad skal jeg gøre? Er der nogle af jer der har prøvet det samme?

    hilsen
    AnnH

    #149350
    AnonymForfatter

    Kan du ikke få dit arbejde til at indsætte pengene på en anden konto? Banken har jo kun kontrol over de penge, de modtager.

    Ved ikke om de skal tænke på, hvor meget du skal have at leve for.

    #149352
    AnonymForfatter

    Takker for dit svar…

    Jeg har selv tænkt på måske at bruge min mands konto…men ved ikke om det er lovligt.

    Hun tænker vist bare hun vil have sine penge jeg skylder dem. Lige meget om man bliver smidt ud af sit hjem.

    #149354
    AnonymForfatter

    Hej

    Du kan oprette en ny nemkonto i en anden bank, men du kan sikkert kun få et Visa electron.

    Du kan godt hæve penge i banken selvom dit kort er spærret,hvis ikke din “kassedame" har hævet alt på din konto inden. Eller hvis du er hurtig når din løn går ind, at hæve dem inden de trækker til dit lån.

    #149358
    KrisserForfatter

    Banken har ret til at trække de penge fra din konto som du skylder dem. Banken har også lov til at spærre dit dankort, hvis din økonomi ikke hænger sammen, idet dankortet giver dig mulighed for at trække din konto over, og derved øge din gæld til banken.

    Banken har også lov til at vælge at afmelde din husleje og andre faste betalinger, hvis du ikke overholder dine forpligtelser, ligesom de må modregne overtræk og restancer på dine andre konti. Hvis dit lån er i restance, og du ikke betaler restancen, kan banken desuden kræve hele lånet indfriet.

    #149360
    testForfatter

    spørgsmålet er vel om du søger symptom behandling eller heldbredelse?

    Det ved jeg naturligvis ikke men jeg synes dine tanker burde gå i retning af hvordan du løser dine problemer eller heldbrede din sygdom i stedet for at sminke symtomerne med puder. At sikfte bank f.eks. er helt klar det sidste.

    Da du har et arbejde er der en indtægt. Måske er der også et hus så er der et aktiv som selv om låne evt er mere værd ind aktivet stadig skal beskyttes f.eks. varmes op.

    Du bør derfor efter min mening forsøge dig med en dialog med banke om dine problemer og sammen med dem lave en handlingsplan. Hvilken udgfter kan reduceres? Hvilken indtægter kan øges.

    Du kan som sagt vælge at skifte bank og bare lade gæld være gæld, men det forsvinder den ikke af og banken lader dig nok ikke bare sådan slippe for din gæld og når du så evt. endeligt kommer til fornuft er dine problemer bare meget større ind de er nu.

    Så tal med banken.

    #149364
    MichaelForfatter

    [/Ironi ON]
    Jo, det er da selvfølgelig ligesom at stjæle. Banken må da naturligvis ikke lukke dit kort bare fordi du ikke overholder de aftaler du indgår frivilligt. Banken skal da bare sige “Nå, du kan ikke betale? Jamen, så glemmer vi da bare betalingen denne måned" og gerne lige sætte et par ekstra tusinde ind på din konto, for de tjener jo i forvejen fedt på dig – især når du intet betaler. Iøvrigt er det snart jul og du har vel fortjent en julebonus.
    [/Ironi OFF]

    Fatter virkelig ikke at nogen kan spørge så dumt. Du låner nogle penge og aftaler en afdragsordning. Misligholder du aftalen har det konsekvenser – hvad havde du ellers regnet med?

    #149374
    thsvForfatter

    Er det ikke ligesom at stjæle, når du låner penge af banken og ikke kan betale den aftalte ydelse til banken?

    Tag en dialog med banken og fortæl åbent om din økonomiske situation.
    Måske du kan få nedsat ydelsen på lånet, så det i en periode kun er renterne du skal betale.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.